SONIC maakt werk monteur efficiënter

SONIC heeft een duidelijke missie: ervoor zorgen dat de monteur efficiënter kan sleutelen. Dat de opbergsystemen en gereedschappen van het bedrijf aan strenge eisen voldoen, blijkt wel uit het feit dat de specialist uit Purmerend leverancier van de Volkswagen Group is.

Sonic

SONIC mag dan een jong bedrijf zijn, het feit dat het als gezegd sinds 2014 leverancier is van Volkswagen geeft aan dat men weet waar werkplaatsequipment aan moet voldoen. De productreeks omvat gereedschapswagens, maar ook gereedschappen en wandsystemen. "Het gereedschap is zo ontworpen dat de monteur zo efficiënt en productief mogelijk kan werken", vertelt Niels Veldt, eigenaar van het bedrijf. "We bieden efficiënte en doeltreffende oplossingen aan waarom de werkplaats optimaal geëxploiteerd kan worden, waarbij we continu de behoeften en de veranderingen binnen de automotive analyseren. Hoewel we een relatief klein bedrijf zijn, kunnen we zodoende meespelen met de grote spelers." De producten van SONIC worden inmiddels geleverd in 62 landen, waarbij klanten worden bediend vanuit diverse magazijnen die verspreid zijn over de gehele wereld. Europa wordt daarbij vanuit het hoofdkantoor in Purmerend beleverd, waar een voorraad van meer dan 4.000 artikelen beschikbaar is. Ook is hier het SONIC Experience Center gevestigd. Met zaken als een snelle levering, tien jaar garantie, een goede prijs-kwaliteit verhouding en een compleet programma met ruim 4.000 artikelen wil de specialist zich onderscheiden van concurrenten.

Nieuwe producten
Hoewel er volgens Veldt al zo’n 35 gereedschapsmerken worden aangeboden in ons land, wil SONIC verder groeien in een drukbezette markt door continu nieuwe producten op de markt te brengen. Een voorbeeld daarvan zijn de in gelimiteerde oplage geproduceerde Black Series gereedschapswagens, die beschikbaar zijn in drie verschillende uitvoeringen (248-delig, 368-delig en 472-delig). "De toenemende complexiteit van auto’s is iets waar we continu op moeten inspelen", aldus Veldt. "Denk maar aan gereedschap voor hybrideauto’s. Lang niet elke garage heeft dat al in huis, ook omdat het aandeel in het wagenpark nog steeds relatief klein is." Nieuw is tevens de BMCS-productlijn, wat voor Blow Mould Case Storage staat. Dit zijn opbergsystemen die verkrijgbaar zijn in verschillende maten en met verschillende vullingen. "Daarnaast gaan we in het tweede kwartaal van 2016 een volledige lijn met timing tools lanceren", vertelt Veldt. "Via een online database die in onze nieuwe website wordt geïntegreerd, komen er meer dan 400 nieuwe producten beschikbaar. Meer kan ik daar in dit stadium echter nog niet over zeggen."

SONIC maakt werk monteur efficiënter - Automobielmanagement.nl

SONIC maakt werk monteur efficiënter

SONIC heeft een duidelijke missie: ervoor zorgen dat de monteur efficiënter kan sleutelen. Dat de opbergsystemen en gereedschappen van het bedrijf aan strenge eisen voldoen, blijkt wel uit het feit dat de specialist uit Purmerend leverancier van de Volkswagen Group is.

Sonic

SONIC mag dan een jong bedrijf zijn, het feit dat het als gezegd sinds 2014 leverancier is van Volkswagen geeft aan dat men weet waar werkplaatsequipment aan moet voldoen. De productreeks omvat gereedschapswagens, maar ook gereedschappen en wandsystemen. "Het gereedschap is zo ontworpen dat de monteur zo efficiënt en productief mogelijk kan werken", vertelt Niels Veldt, eigenaar van het bedrijf. "We bieden efficiënte en doeltreffende oplossingen aan waarom de werkplaats optimaal geëxploiteerd kan worden, waarbij we continu de behoeften en de veranderingen binnen de automotive analyseren. Hoewel we een relatief klein bedrijf zijn, kunnen we zodoende meespelen met de grote spelers." De producten van SONIC worden inmiddels geleverd in 62 landen, waarbij klanten worden bediend vanuit diverse magazijnen die verspreid zijn over de gehele wereld. Europa wordt daarbij vanuit het hoofdkantoor in Purmerend beleverd, waar een voorraad van meer dan 4.000 artikelen beschikbaar is. Ook is hier het SONIC Experience Center gevestigd. Met zaken als een snelle levering, tien jaar garantie, een goede prijs-kwaliteit verhouding en een compleet programma met ruim 4.000 artikelen wil de specialist zich onderscheiden van concurrenten.

Nieuwe producten
Hoewel er volgens Veldt al zo’n 35 gereedschapsmerken worden aangeboden in ons land, wil SONIC verder groeien in een drukbezette markt door continu nieuwe producten op de markt te brengen. Een voorbeeld daarvan zijn de in gelimiteerde oplage geproduceerde Black Series gereedschapswagens, die beschikbaar zijn in drie verschillende uitvoeringen (248-delig, 368-delig en 472-delig). "De toenemende complexiteit van auto’s is iets waar we continu op moeten inspelen", aldus Veldt. "Denk maar aan gereedschap voor hybrideauto’s. Lang niet elke garage heeft dat al in huis, ook omdat het aandeel in het wagenpark nog steeds relatief klein is." Nieuw is tevens de BMCS-productlijn, wat voor Blow Mould Case Storage staat. Dit zijn opbergsystemen die verkrijgbaar zijn in verschillende maten en met verschillende vullingen. "Daarnaast gaan we in het tweede kwartaal van 2016 een volledige lijn met timing tools lanceren", vertelt Veldt. "Via een online database die in onze nieuwe website wordt geïntegreerd, komen er meer dan 400 nieuwe producten beschikbaar. Meer kan ik daar in dit stadium echter nog niet over zeggen."