Grip op de zaak (en je voorraad) krijgt een nieuwe dimensie door DAS 2.0, want alle componenten zijn volledig web-based (Saas of On-premise), responsive en besturingssysteem onafhankelijk. "Op alle apparaten met een internetverbinding en een browser kan worden gewerkt, zoals een desktop, laptop, tablet en mobiele telefoon", vertelt Ties Beek, consultant bij Deltec. Hiermee brengt Deltec haar software qua mogelijkheden op een hoger niveau. Met DAS 2.0 kan worden geput uit een breed portfolio van andere componenten, waarmee de applicatie zonder maatwerk naar behoefte kan worden uitgebreid. Nu kunnen ook zaken als planning, urenregistratie, ziekteverzuim- & verlofregistratie, een declaratietool, CRM-mogelijkheden worden toegevoegd. Ties Beek: "Uiteraard moet DAS 2.0 het originele DAS-systeem niet alleen evenaren, maar ook overtreffen."

Jaren van werk

In het originele DAS zitten jaren van werk en fine-tuning, dus de missie die DAS 2.0 heeft meegekregen is niet de minste. De nieuwe opzet is daarom zeer kritisch en uitvoerig getest door de medewerkers van Deltec die het oude DAS van binnen en buiten kennen, in samenspraak met meerdere klanten. "Hierdoor konden we ‘schoonheidsfoutjes’ uit het oude DAS verhelpen en nog betere functionaliteit bieden." Voorbeelden hiervan zijn het kunnen voeren van meerdere leveranciers per artikel, het tonen van voorraadwaarde op basis van FIFO en mogelijk maken van meer koppelingen met meerdere leveranciers. "We nodigen alle gebruikers van DAS dan ook van harte uit om de overstap te maken naar DAS 2.0", meldt de Deltec consultant enthousiast. "Er zal een wereld voor ze open gaan. Vanzelfsprekend leveren wij uitgebreide support om de overstap soepel te laten verlopen."