Febi Benelux gaat in Nederland stap voor stap

De uitbreiding met basisproducten is volgens Ludo Janssens, algemeen directeur febi Benelux, één van de redenen waarom het bedrijf de crisis achter zich heeft kunnen laten. “We hebben inmiddels een volledig pakket in huis.”

Febi Benelux gaat in Nederland stap voor stap

De komst van Blue Print bijvoorbeeld, dat zich focust op onderdelen van Aziatische en Amerikaanse auto’s, is een gewenste aanvulling geweest. "We zijn bezig dat merk uit te rollen in de Benelux. Het heeft dezelfde OE-kwaliteit als de vertrouwde febi-producten. Als producent hanteren we overal gelijke,  hoge kwaliteitseisen."

Om dit aan de markt duidelijk te maken, bewandelt Janssens de weg van de geleidelijkheid. Geen grootse campagnes, maar wel regelmatig via vakkanalen de doelgroep aanspreken. Doel is helder te maken dat de naam Blueprint staat voor dezelfde kwaliteit en precisie als febi. "Als de onderdelen in een febi-verpakking zitten, is het voor de monteur helder. Aan ons de taak om de markt duidelijk te maken dat Blueprint voor diezelfde kwaliteit staat. We hebben een uitstekende reputatie van 170 jaar precisietechniek Made in Germany. Daar tornen wij uiteraard niet aan."

Voorraad

Levering van de producten is een just in time operatie voor het Duitse familiebedrijf. Trots meldt Janssens: "In ons computergestuurde magazijn liggen constant meer dan honderd miljoen onderdelen gereed om overal ter wereld afgeleverd te worden. De kosten van het zelf op voorraad houden van onze producten voor onze afnemers worden tot een minimum beperkt."

Goed naar de klanten luisteren staat hoog in het vaandel van het team van Janssens. "Ja, ook voor de garagist hebben wij een open oog. Maar wij leveren via de toeleveranciers, naar volle tevredenheid."

De schaalvergroting in Nederland op de grossiersmarkt vindt in het door familiebedrijven gedomineerde België nog niet plaats. Janssens ziet de ontwikkeling bij de noorderburen niet als een bedreiging. "Schaalvergroting heeft in bijna alle branches plaatsgevonden. Je zou kunnen zeggen dat we er in de autosector zelfs laat mee zijn. We zien het als een professionalisering – en daarbij: wij hebben er geen enkele invloed op."

Liever focust hij op zaken die wel binnen handbereik zijn. Ludo Janssens ziet de markt aantrekken en heeft alle vertrouwen in een verdere uitrol van ‘zijn’ producten. "Met geduld, stap voor stap, zullen we in Nederland groeien."

Alles in huis

Febi bilstein heeft alles in huis voor de professionele reparatie van personenwagens, vrachtwagens, bussen, trailers, aanhangwagens en bestelwagens van alle gangbare merken en modellen. De range varieert van besturings-, motor-, rem, onderstel- en wielbevestigingstechniek tot en met elektrische onderdelen, pneumatiek en het aanvullende febiplusprogramma heeft  Ook Blue Print herbergt een uitgebreid programma: 160 verschillende productgroepen en dertigduizend referenties, gebundeld in een gedetailleerde catalogus.

Febi Benelux gaat in Nederland stap voor stap - Automobielmanagement.nl

Febi Benelux gaat in Nederland stap voor stap

De uitbreiding met basisproducten is volgens Ludo Janssens, algemeen directeur febi Benelux, één van de redenen waarom het bedrijf de crisis achter zich heeft kunnen laten. “We hebben inmiddels een volledig pakket in huis.”

Febi Benelux gaat in Nederland stap voor stap

De komst van Blue Print bijvoorbeeld, dat zich focust op onderdelen van Aziatische en Amerikaanse auto’s, is een gewenste aanvulling geweest. "We zijn bezig dat merk uit te rollen in de Benelux. Het heeft dezelfde OE-kwaliteit als de vertrouwde febi-producten. Als producent hanteren we overal gelijke,  hoge kwaliteitseisen."

Om dit aan de markt duidelijk te maken, bewandelt Janssens de weg van de geleidelijkheid. Geen grootse campagnes, maar wel regelmatig via vakkanalen de doelgroep aanspreken. Doel is helder te maken dat de naam Blueprint staat voor dezelfde kwaliteit en precisie als febi. "Als de onderdelen in een febi-verpakking zitten, is het voor de monteur helder. Aan ons de taak om de markt duidelijk te maken dat Blueprint voor diezelfde kwaliteit staat. We hebben een uitstekende reputatie van 170 jaar precisietechniek Made in Germany. Daar tornen wij uiteraard niet aan."

Voorraad

Levering van de producten is een just in time operatie voor het Duitse familiebedrijf. Trots meldt Janssens: "In ons computergestuurde magazijn liggen constant meer dan honderd miljoen onderdelen gereed om overal ter wereld afgeleverd te worden. De kosten van het zelf op voorraad houden van onze producten voor onze afnemers worden tot een minimum beperkt."

Goed naar de klanten luisteren staat hoog in het vaandel van het team van Janssens. "Ja, ook voor de garagist hebben wij een open oog. Maar wij leveren via de toeleveranciers, naar volle tevredenheid."

De schaalvergroting in Nederland op de grossiersmarkt vindt in het door familiebedrijven gedomineerde België nog niet plaats. Janssens ziet de ontwikkeling bij de noorderburen niet als een bedreiging. "Schaalvergroting heeft in bijna alle branches plaatsgevonden. Je zou kunnen zeggen dat we er in de autosector zelfs laat mee zijn. We zien het als een professionalisering – en daarbij: wij hebben er geen enkele invloed op."

Liever focust hij op zaken die wel binnen handbereik zijn. Ludo Janssens ziet de markt aantrekken en heeft alle vertrouwen in een verdere uitrol van ‘zijn’ producten. "Met geduld, stap voor stap, zullen we in Nederland groeien."

Alles in huis

Febi bilstein heeft alles in huis voor de professionele reparatie van personenwagens, vrachtwagens, bussen, trailers, aanhangwagens en bestelwagens van alle gangbare merken en modellen. De range varieert van besturings-, motor-, rem, onderstel- en wielbevestigingstechniek tot en met elektrische onderdelen, pneumatiek en het aanvullende febiplusprogramma heeft  Ook Blue Print herbergt een uitgebreid programma: 160 verschillende productgroepen en dertigduizend referenties, gebundeld in een gedetailleerde catalogus.