Uitblinken in retail met incadea

Omdat incadea het erg belangrijk vindt om in alle markten aangesloten te blijven bij de huidige en toekomstige wensen en eisen van klanten, wordt regelmatig onderzoek uitgevoerd. Dit voorjaar gebeurde dat onder de grootste dealerholdings, waarbij de beleidsmakers zijn geïnterviewd. Niet alleen over automatisering, maar juist over de ontwikkelingen voor de business, de impact daarvan op de bedrijfsvoering en de rol van automatisering.

Uitblinken in retail met incadea

Met dit onderzoek wilde incadea een goed beeld krijgen van het ICT-landschap nu en in de toekomst, hoe de dealerholding aankijkt tegen de veranderende consument, de interactie met de consument en welk pad er bewandeld gaat worden om gewenste veranderingen door te voeren. Het onderzoek is uitgevoerd door VMS | Insight in Vianen.

De belangrijkste ontwikkelingen die de komende 3 tot 5 jaar impact hebben op het dealerschap:
• De online oriëntatie van de consument
• De toenemende diversiteit aan leadbronnen
• De toenemende hoeveelheid beschikbare data
• Hoe krijg ik inzicht in data en hoe vertaal ik dat naar actie en beleid?
• Het verwachte rendement en de behoefte om lean te opereren
 

Dealerholdings zien ruimte voor verbetering

Casper Veltkamp van incadea: "De uitkomsten van het onderzoek leiden tot een sterke behoefte om op de volgende gebieden uit te blinken: ten eerste leads en leadmanagement – het genereren, ontwikkelen en beheren van leads, zowel online als offline. Ten tweede klant en klantbeeld: je wilt een volledig beeld van je klant hebben waardoor je op een natuurlijke manier service kan bieden of een commerciële aanbieding kan doen." Het digitaliseren van de after salesprocessen en logistiek management staan ook erg hoog op de agenda. "Opmerkelijk is dat veel dealerholdings nog veel verbeteringsruimte zien in het beter inrichten van de processen en in een efficiënte distributie, eventueel door samenwerking te zoeken met externe partijen. Het vijfde onderwerp is data. We constateren veel frustratie als het over data gaat en vooral het niet beschikbaar zijn of het niet kunnen integreren ervan."  

Dealer 4.0

In een zee aan digitale deeloplossingen biedt incadea innovatieve softwareoplossingen die volledig geïntegreerd zijn. Gebaseerd op de laatste Microsoft technologie. incadea heeft veel geïnvesteerd in het ontwikkelen van een baanbrekend concept – om de retailervaring in de jaren die voor ons liggen te transformeren – door de nu beschikbare technologieën op een unieke, nieuwe manier te combineren. Oftewel: Dealer 4.0. Dit leidt tot een nieuw businessmodel dat helpt het contact met de klant te optimaliseren, waardoor het aantal transacties meetbaar toeneemt. Gestimuleerd door de grote vraag zal de commerciële toepassing van dit concept op zeer korte termijn beschikbaar zijn. (MK)

Uitblinken in retail met incadea - Automobielmanagement.nl

Uitblinken in retail met incadea

Omdat incadea het erg belangrijk vindt om in alle markten aangesloten te blijven bij de huidige en toekomstige wensen en eisen van klanten, wordt regelmatig onderzoek uitgevoerd. Dit voorjaar gebeurde dat onder de grootste dealerholdings, waarbij de beleidsmakers zijn geïnterviewd. Niet alleen over automatisering, maar juist over de ontwikkelingen voor de business, de impact daarvan op de bedrijfsvoering en de rol van automatisering.

Uitblinken in retail met incadea

Met dit onderzoek wilde incadea een goed beeld krijgen van het ICT-landschap nu en in de toekomst, hoe de dealerholding aankijkt tegen de veranderende consument, de interactie met de consument en welk pad er bewandeld gaat worden om gewenste veranderingen door te voeren. Het onderzoek is uitgevoerd door VMS | Insight in Vianen.

De belangrijkste ontwikkelingen die de komende 3 tot 5 jaar impact hebben op het dealerschap:
• De online oriëntatie van de consument
• De toenemende diversiteit aan leadbronnen
• De toenemende hoeveelheid beschikbare data
• Hoe krijg ik inzicht in data en hoe vertaal ik dat naar actie en beleid?
• Het verwachte rendement en de behoefte om lean te opereren
 

Dealerholdings zien ruimte voor verbetering

Casper Veltkamp van incadea: "De uitkomsten van het onderzoek leiden tot een sterke behoefte om op de volgende gebieden uit te blinken: ten eerste leads en leadmanagement – het genereren, ontwikkelen en beheren van leads, zowel online als offline. Ten tweede klant en klantbeeld: je wilt een volledig beeld van je klant hebben waardoor je op een natuurlijke manier service kan bieden of een commerciële aanbieding kan doen." Het digitaliseren van de after salesprocessen en logistiek management staan ook erg hoog op de agenda. "Opmerkelijk is dat veel dealerholdings nog veel verbeteringsruimte zien in het beter inrichten van de processen en in een efficiënte distributie, eventueel door samenwerking te zoeken met externe partijen. Het vijfde onderwerp is data. We constateren veel frustratie als het over data gaat en vooral het niet beschikbaar zijn of het niet kunnen integreren ervan."  

Dealer 4.0

In een zee aan digitale deeloplossingen biedt incadea innovatieve softwareoplossingen die volledig geïntegreerd zijn. Gebaseerd op de laatste Microsoft technologie. incadea heeft veel geïnvesteerd in het ontwikkelen van een baanbrekend concept – om de retailervaring in de jaren die voor ons liggen te transformeren – door de nu beschikbare technologieën op een unieke, nieuwe manier te combineren. Oftewel: Dealer 4.0. Dit leidt tot een nieuw businessmodel dat helpt het contact met de klant te optimaliseren, waardoor het aantal transacties meetbaar toeneemt. Gestimuleerd door de grote vraag zal de commerciële toepassing van dit concept op zeer korte termijn beschikbaar zijn. (MK)