Autotrust grootste partij op het gebied van garantiedienstverlening

Bij de aanschaf van een occasion selecteert de klant al snel op de laagste prijs. De garagehouders doen er alles aan om zo hoog mogelijk in de resultatenlijst te staan. Aan de andere kant verlangt de consument zekerheid in de vorm van garantie. Daarin is een rol weggelegd voor Autotrust, marktleider in garantiedienst-verlening en dankzij de verregaande expertise in staat om claims op een voor alle partijen bevredigende manier af te handelen.

Autotrust grootste partij op het gebied van garantiedienstverlening

Eva van der Veeken, managing director bij Autotrust: "Hoe het kan dat wij in relatief korte tijd zijn uitgegroeid tot de grootste partij op het gebied van garantiedienstverlening? Wij willen het iedere dag beter doen dan de vorige. De verwachtingen waar maken die de klanten van ons verlangen. Wij denken dagelijks met onze klanten mee en innoveren en verbeteren onze producten, waar nodig. Onze claimafdeling is het hart van onze organisatie. Dit is de afdeling waar het grootste verschil wordt gemaakt. Zij zorgen ervoor dat door de snelle en deskundige afhandeling van claims ons serviceniveau op een hoog peil staat." Autotrust krijgt, zij het indirect, ook te maken met de veranderde regelgeving. Volgens de Autoriteit Consument en Markt (ACM) moeten occasions voor een all-in prijs worden aangeboden en mag er niet ergens in de kleine lettertjes staan dat er nog kosten voor een afleveringsbeurt en garantie bijkomen.

USP: OpenWarranty

Autotrust ziet het ook als taak om alle partijen die betrokken zijn bij de verkoop van occasions goed voor te lichten omtrent de veranderende wetgeving. Daarnaast heeft Autotrust een garantie managementsysteem, genaamd OpenWarranty, bestemd voor autobedrijven die jaarlijks meer dan 200 occasions met garantie verkopen. Het OpenWarranty-systeem voorspelt de claimkosten aan de hand van de ingebrachte garanties, het type voertuig, de frequentie van claims en de hoogte van de claims. Op die manier baseert OpenWarranty het tarief uitsluitend op de werkelijke kosten. Deze methode noemen we ‘vooruitcalculatie’. Bij minder claims dan gecalculeerd, zien ondernemers hun inlegbedrag dalen. Bovendien besparen autobedrijven omdat ze geen assurantiebelasting en risicopremie over de inleg hoeven te betalen. Voor garagisten die tot 200 occasions per jaar met garantie verkopen, blijft verzekeren de beste optie. Van der Veeken: "Door innovatief te zijn, sluiten we aan op de wensen en eisen van onze klanten. En zij zien op hun beurt de omzet stijgen dankzij een solide garantie."

Autotrust grootste partij op het gebied van garantiedienstverlening - Automobielmanagement.nl

Autotrust grootste partij op het gebied van garantiedienstverlening

Bij de aanschaf van een occasion selecteert de klant al snel op de laagste prijs. De garagehouders doen er alles aan om zo hoog mogelijk in de resultatenlijst te staan. Aan de andere kant verlangt de consument zekerheid in de vorm van garantie. Daarin is een rol weggelegd voor Autotrust, marktleider in garantiedienst-verlening en dankzij de verregaande expertise in staat om claims op een voor alle partijen bevredigende manier af te handelen.

Autotrust grootste partij op het gebied van garantiedienstverlening

Eva van der Veeken, managing director bij Autotrust: "Hoe het kan dat wij in relatief korte tijd zijn uitgegroeid tot de grootste partij op het gebied van garantiedienstverlening? Wij willen het iedere dag beter doen dan de vorige. De verwachtingen waar maken die de klanten van ons verlangen. Wij denken dagelijks met onze klanten mee en innoveren en verbeteren onze producten, waar nodig. Onze claimafdeling is het hart van onze organisatie. Dit is de afdeling waar het grootste verschil wordt gemaakt. Zij zorgen ervoor dat door de snelle en deskundige afhandeling van claims ons serviceniveau op een hoog peil staat." Autotrust krijgt, zij het indirect, ook te maken met de veranderde regelgeving. Volgens de Autoriteit Consument en Markt (ACM) moeten occasions voor een all-in prijs worden aangeboden en mag er niet ergens in de kleine lettertjes staan dat er nog kosten voor een afleveringsbeurt en garantie bijkomen.

USP: OpenWarranty

Autotrust ziet het ook als taak om alle partijen die betrokken zijn bij de verkoop van occasions goed voor te lichten omtrent de veranderende wetgeving. Daarnaast heeft Autotrust een garantie managementsysteem, genaamd OpenWarranty, bestemd voor autobedrijven die jaarlijks meer dan 200 occasions met garantie verkopen. Het OpenWarranty-systeem voorspelt de claimkosten aan de hand van de ingebrachte garanties, het type voertuig, de frequentie van claims en de hoogte van de claims. Op die manier baseert OpenWarranty het tarief uitsluitend op de werkelijke kosten. Deze methode noemen we ‘vooruitcalculatie’. Bij minder claims dan gecalculeerd, zien ondernemers hun inlegbedrag dalen. Bovendien besparen autobedrijven omdat ze geen assurantiebelasting en risicopremie over de inleg hoeven te betalen. Voor garagisten die tot 200 occasions per jaar met garantie verkopen, blijft verzekeren de beste optie. Van der Veeken: "Door innovatief te zijn, sluiten we aan op de wensen en eisen van onze klanten. En zij zien op hun beurt de omzet stijgen dankzij een solide garantie."