Drie nieuwe bandenmerken bij TTI

Met de toevoeging van drie nieuwe merken aan haar portfolio, de bouw van een nieuw pand en de recente lancering van een nieuwe webshop is TTI helemaal klaar voor de toekomst. De turbulente ontwikkelingen in de bandenmarkt ten spijt denkt het bedrijf dat de rol van de bandengroothandel nog lang niet is uitgespeeld.

Drie nieuwe bandenmerken bij TTI

Steeds meer onlineverkoop van banden, groothandels die rechtstreeks aan de consument leveren, overcapaciteit in China, een bandenlabel in Europa dat niet bijster veel over een band zegt: er zijn genoeg ontwikkelingen gaande in bandenland. Hoewel ook een steeds groter deel van de B2B-verkoop aan bandencentra online plaatsvindt, is Peter-Alexander van ’t Hof van TTI niet bang dat de rol van de groothandel onder druk komt te staan. "Als je een toevoegde waarde kan bieden, blijf je een belangrijk deel van de schakel", zo denkt hij. En dat toegevoegde waarden bieden doet het bedrijf uit Numansdorp op drie vlakken: logistiek, marketing en IT. Zo beschikt TTI over een dertien duizend vierkante meter groot magazijn met bijna een kilometer aan lopende banden, waarin vierhonderd orders per uur afgewikkeld kunnen worden. Een snelle levering is daarmee gegarandeerd. Daarnaast ondersteunt  TTI  verschillende bandenfabrikanten in bepaalde regio’s met het vermarkten van hun producten, zoals Falken, Sailun en Atturo. Tevens heeft men een IT-afdeling die klanten oplossingen biedt om klaar te zijn voor de toekomst, bijvoorbeeld met de ontwikkeling van apps. Ook beschikt TTI over een nieuwe webshop met meer zoekmogelijkheden, op de klant toegesneden aanbiedingen en een virtuele bandenvoorraad van meer dan 1 miljoen banden.

Budgetsegment

Met de toevoeging van drie verschillende merken wil TTI het bandenassortiment nog verder uitbreiden. Daarbij wordt vooral ingezet op het budgetsegment, want daarin opereren de drie nieuwkomers Toledo, Torq en Laufenn. Waar de eerste twee uit China stammen, is Laufenn een de nieuwe tweede lijn  van het Koreaanse Hankook-concern. TTI neemt de distributie hiervan voor de Benelux voor zijn rekening, in samenwerking met Hankook Benelux. "Zij willen zich blijven focussen op de ontwikkeling van het merk Hankook en Laufenn past perfect bij onze klantenkring, dus dat was een logische stap", aldus Van ’t Hof. "Hankook is bijna een echt A-merk, dus aan de onderkant was er ruimte gekomen voor een tweede merk." Ander nieuws is er te melden bij Falken, dat met de Azenis FK510 een nieuwe ultra-high performance-band op de markt heeft gebracht. "Daarmee bieden we eigenlijk voor elke doelgroep een geschikte band", besluit Van ’t Hof.

Drie nieuwe bandenmerken bij TTI - Automobielmanagement.nl

Drie nieuwe bandenmerken bij TTI

Met de toevoeging van drie nieuwe merken aan haar portfolio, de bouw van een nieuw pand en de recente lancering van een nieuwe webshop is TTI helemaal klaar voor de toekomst. De turbulente ontwikkelingen in de bandenmarkt ten spijt denkt het bedrijf dat de rol van de bandengroothandel nog lang niet is uitgespeeld.

Drie nieuwe bandenmerken bij TTI

Steeds meer onlineverkoop van banden, groothandels die rechtstreeks aan de consument leveren, overcapaciteit in China, een bandenlabel in Europa dat niet bijster veel over een band zegt: er zijn genoeg ontwikkelingen gaande in bandenland. Hoewel ook een steeds groter deel van de B2B-verkoop aan bandencentra online plaatsvindt, is Peter-Alexander van ’t Hof van TTI niet bang dat de rol van de groothandel onder druk komt te staan. "Als je een toevoegde waarde kan bieden, blijf je een belangrijk deel van de schakel", zo denkt hij. En dat toegevoegde waarden bieden doet het bedrijf uit Numansdorp op drie vlakken: logistiek, marketing en IT. Zo beschikt TTI over een dertien duizend vierkante meter groot magazijn met bijna een kilometer aan lopende banden, waarin vierhonderd orders per uur afgewikkeld kunnen worden. Een snelle levering is daarmee gegarandeerd. Daarnaast ondersteunt  TTI  verschillende bandenfabrikanten in bepaalde regio’s met het vermarkten van hun producten, zoals Falken, Sailun en Atturo. Tevens heeft men een IT-afdeling die klanten oplossingen biedt om klaar te zijn voor de toekomst, bijvoorbeeld met de ontwikkeling van apps. Ook beschikt TTI over een nieuwe webshop met meer zoekmogelijkheden, op de klant toegesneden aanbiedingen en een virtuele bandenvoorraad van meer dan 1 miljoen banden.

Budgetsegment

Met de toevoeging van drie verschillende merken wil TTI het bandenassortiment nog verder uitbreiden. Daarbij wordt vooral ingezet op het budgetsegment, want daarin opereren de drie nieuwkomers Toledo, Torq en Laufenn. Waar de eerste twee uit China stammen, is Laufenn een de nieuwe tweede lijn  van het Koreaanse Hankook-concern. TTI neemt de distributie hiervan voor de Benelux voor zijn rekening, in samenwerking met Hankook Benelux. "Zij willen zich blijven focussen op de ontwikkeling van het merk Hankook en Laufenn past perfect bij onze klantenkring, dus dat was een logische stap", aldus Van ’t Hof. "Hankook is bijna een echt A-merk, dus aan de onderkant was er ruimte gekomen voor een tweede merk." Ander nieuws is er te melden bij Falken, dat met de Azenis FK510 een nieuwe ultra-high performance-band op de markt heeft gebracht. "Daarmee bieden we eigenlijk voor elke doelgroep een geschikte band", besluit Van ’t Hof.