Top dossiers

ASSEN, 25 april 2017 16:33

Autotrust speelt in op all-in prijzen occasions

Volgens de Autoriteit Consument en Markt (ACM) moeten occasions voor een all-in prijs worden aangeboden. Dat zorgt voor onduidelijkheid bij autobedrijven over (de verkoop van) garanties. Autotrust, marktleider in verzekerde en onverzekerde occasiongaranties, speelt met het product OpenWarranty in op de wetgeving rond de all-in prijsstelling. General Manager Eva van der Veeken: “Voor autobedrijven die veel occasions met garantie verkopen, is OpenWarranty de goedkoopste én meest zorgeloze oplossing.”

Eva van der Veeken: "Voor autobedrijven die veel occasions met garantie verkopen, is OpenWarranty de goedkoopste én meest zorgeloze oplossing."'
Eva van der Veeken: "Voor autobedrijven die veel occasions met garantie verkopen, is OpenWarranty de goedkoopste én meest zorgeloze oplossing."
1/1

Volgens de ACM moeten alle onvermijdbare en voorzienbare kosten in de prijs van een nieuwe of gebruikte auto worden opgenomen. "De wettelijke garantie is onvermijdbaar en hoort dus in de all-in prijs te worden opgenomen. Aanvullende occasiongarantie is een extra, aldus de ACM, en dus vermijdbaar", legt Van der Veeken uit. "Een bijkomend probleem is dat er veel discussie is over wat ‘wettelijke garantie' voor een occasion precies inhoudt. Veel autobedrijven kiezen er daarom voor om hun gebruikte auto's aan te bieden inclusief de garantie die voorheen als extra werd aangeboden."

Goedkoopste oplossing
Autotrust OpenWarranty is volgens Van der Veeken bestemd voor autobedrijven die jaarlijks meer dan 200 occasions met garantie verkopen. De door Autotrust ontwikkelde innovatie is gebaseerd op een risicomanagementsysteem, dat werkt met een database gevuld met garantieclaims van duizenden auto's. Deze database wordt continu bijgewerkt. Daarmee is het systeem in staat om op basis van actuele gegevens een realistische inleg per occasion te berekenen. Voordelen voor autobedrijven zijn dat zij nooit te veel betalen en dat naheffingen sowieso uitblijven. Bij minder claims dan gecalculeerd zien ondernemers hun inlegbedrag dalen. "Bovendien besparen autobedrijven veel geld omdat ze geen assurantiebelasting en risicopremie over de inleg hoeven te betalen", vult Van der Veeken aan.

Een jaar na de introductie constateert zij dat OpenWarranty goed werkt. "Onze klanten zijn er blij mee. Ondertussen werken we aan de doorontwikkeling, waardoor het systeem steeds beter wordt."

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Hier kunt u een reactie plaatsen bij het bericht Autotrust speelt in op all-in prijzen occasions.
Uw e-mailadres zal niet op de website worden getoond.
Uw naam *
Uw E-mail *
Uw bericht *
  robot check
Vul de code van bovenstaand plaatje in.

PRODUCT VAN DE MAAND

 

 

product

 

lees verder

 

Van onze Partners meer (0)...

Quote van de dag meer (1766)...

Ian Robertson, BMW-verkoopdirecteur, in Carros magazine

Ian Robertson, BMW-verkoopdirecteur, in Carros magazine

GRATIS proefnummer

Wilt u Automobiel Management nu éénmalig GRATIS proberen? Dat kan! Klik op onderstaande link en vraag nu een proefnummer aan.

 

PROEFNUMMER AANVRAGEN