Prijzen automotive websites gehalveerd met Autosoft

De stroeve markt noopt tot kostenverlaging. Websitebouwer Autosoft zet automatisering en standaardisering in om het autobedrijf tegen een fors lagere prijs een goede (occasion)site te bezorgen.

Prijzen automotive websites gehalveerd met Autosoft

Pionier Henry Ford wist al in 1910 te besparen door te standaardiseren. Wat heet: de prijzen van zijn auto’s werden erdoor gehalveerd. Ruim een eeuw later hanteert automotive websitebouwer Autosoft  hetzelfde principe. Dankzij een standaard pakkettenstructuur kan de ICT-specialist technisch complexe websites tegen een fors lagere prijs aanbieden. Voor het autobedrijf betekent dit volgens oprichter Wouter Koenderink een kostenbesparing tot wel vijftig procent.

Tot dusverre werden vooral maatwerkwebsites opgeleverd, maar dat is volgens Koenderink niet meer van deze tijd. "Geen dure maatwerkoplossingen meer maar betaalbare websites, variërend van een basis- tot een premiumuitvoering." Door de pakkettenformule kan een website bovendien al binnen 24 uur worden opgeleverd.

Simpel

De kostenbesparing kan, behalve door de pakkettenformule, ook worden gerealiseerd door een verandering in de salesstrategie. Om het simpel te houden, kan de klant alles nu zelf online regelen, inclusief online ondersteuning. Er hoeft enkel te worden gekozen uit de verschillende designs en kleuropties, waardoor een nieuwe website geen enkele moeite kost. Door het ontwerp aan te passen aan de eigen huisstijl van de klant ontstaat uiteindelijk een geheel eigen identiteit.

Koenderink trekt de parallel met de voetbalwereld. "Voetballen is heel simpel, maar het moeilijkste is simpel voetballen", zo sprak Johan Cruijff al over dingen vereenvoudigen. "Autosoft vertaalt simpel voetballen naar het vereenvoudigen van complexe websites. Onder het motto: ‘zo kunt u zich bezig houden met úw vakgebied’."

Geschikt voor alle apparaten

Toen Steve Jobs in 2010 de Ipad introduceerde, had niemand gedacht dat de techniek zó snel zou gaan. Inmiddels weten we wel beter en zijn we allang niet meer beperkt tot enkel de Windows desktop; de tablet en smartphone winnen steeds meer terrein. Volgens Amerikaans onderzoek bekijkt zestig procent van de autokopers een autowebsite op een mobiel apparaat. "Met een website die niet mobielvriendelijk is ben je tegenwoordig nergens", aldus Wouter Koenderink. "Nu ook Google inspeelt op deze trend en niet-mobielvriendelijke websites vanaf 21 april lager in hun zoekresultaten plaatst, willen we onze klanten graag vertellen over de voordelen van nieuwe websitepakketten, die geschikt zijn voor alle apparaten." 

Prijzen automotive websites gehalveerd met Autosoft - Automobielmanagement.nl

Prijzen automotive websites gehalveerd met Autosoft

De stroeve markt noopt tot kostenverlaging. Websitebouwer Autosoft zet automatisering en standaardisering in om het autobedrijf tegen een fors lagere prijs een goede (occasion)site te bezorgen.

Prijzen automotive websites gehalveerd met Autosoft

Pionier Henry Ford wist al in 1910 te besparen door te standaardiseren. Wat heet: de prijzen van zijn auto’s werden erdoor gehalveerd. Ruim een eeuw later hanteert automotive websitebouwer Autosoft  hetzelfde principe. Dankzij een standaard pakkettenstructuur kan de ICT-specialist technisch complexe websites tegen een fors lagere prijs aanbieden. Voor het autobedrijf betekent dit volgens oprichter Wouter Koenderink een kostenbesparing tot wel vijftig procent.

Tot dusverre werden vooral maatwerkwebsites opgeleverd, maar dat is volgens Koenderink niet meer van deze tijd. "Geen dure maatwerkoplossingen meer maar betaalbare websites, variërend van een basis- tot een premiumuitvoering." Door de pakkettenformule kan een website bovendien al binnen 24 uur worden opgeleverd.

Simpel

De kostenbesparing kan, behalve door de pakkettenformule, ook worden gerealiseerd door een verandering in de salesstrategie. Om het simpel te houden, kan de klant alles nu zelf online regelen, inclusief online ondersteuning. Er hoeft enkel te worden gekozen uit de verschillende designs en kleuropties, waardoor een nieuwe website geen enkele moeite kost. Door het ontwerp aan te passen aan de eigen huisstijl van de klant ontstaat uiteindelijk een geheel eigen identiteit.

Koenderink trekt de parallel met de voetbalwereld. "Voetballen is heel simpel, maar het moeilijkste is simpel voetballen", zo sprak Johan Cruijff al over dingen vereenvoudigen. "Autosoft vertaalt simpel voetballen naar het vereenvoudigen van complexe websites. Onder het motto: ‘zo kunt u zich bezig houden met úw vakgebied’."

Geschikt voor alle apparaten

Toen Steve Jobs in 2010 de Ipad introduceerde, had niemand gedacht dat de techniek zó snel zou gaan. Inmiddels weten we wel beter en zijn we allang niet meer beperkt tot enkel de Windows desktop; de tablet en smartphone winnen steeds meer terrein. Volgens Amerikaans onderzoek bekijkt zestig procent van de autokopers een autowebsite op een mobiel apparaat. "Met een website die niet mobielvriendelijk is ben je tegenwoordig nergens", aldus Wouter Koenderink. "Nu ook Google inspeelt op deze trend en niet-mobielvriendelijke websites vanaf 21 april lager in hun zoekresultaten plaatst, willen we onze klanten graag vertellen over de voordelen van nieuwe websitepakketten, die geschikt zijn voor alle apparaten."