ABS ketenbreed gecertificeerd door Kiwa

Schadeherstelketen ABS is nu ketenbreed gecertificeerd door de onafhankelijke certificeringsorganisatie Kiwa.

ABS ketenbreed gecertificeerd door Kiwa

Algemeen directeur Wijnand Mebius Mebius ziet kwaliteitsverhoging als de weg naar succes. "En voor alle duidelijkheid: ABS Autoherstel doet en deed het goed. We groeien al jaren, maar je moet continu alert blijven en investeren in kennis en kwaliteit."

Absolute klantfocus is de sleutel, de bijna negentig vestigingen van ABS krijgen het met de paplepel ingegoten. Klanten zijn familie voor Mebius en zijn club. Een dergelijke houding weerspiegelt zich in de waardering. Mebius is trots op de meting van Net Promotor Score, waar de organisatie met 69 punten uitkomt. "Net Promotor Score meet de klantloyaliteit en die is bij ons waanzinnig hoog," stelt Mebius. "Met 30 punten scoor je al goed, kan je nagaan hoe de klanten over ons denken. Daar kunnen we echt mee voor de dag komen. Belangrijke parameters zijn de kwaliteit en de helderheid. Een afspraak is bij ons heilig. Een afspraak staat, die kom je na. Wij willen de verwachtingen van de klant overtreffen."

Geen prijsvechter

Mebius stelt dat ABS Autoherstel  weliswaar geen prijsvechter is, maar prijstechnisch mee kan. Hoog in het vaandel staat maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaam repareren. Het zijn geen loze woorden, maar uitgangspunten voor de ABS-vestigingen. "ABS Autoherstel is per 1 januari 2015 ketenbreed gecertificeerd op de kwaliteitsnormen ISO 9001, ISO 14001, Duurzaam Repareren en de MVO Prestatieladder. Hiermee borgen zij de beste kwaliteit en veiligheid voor de klant. Ook werken wij op milieuvriendelijke wijze, met milieuvriendelijke producten." Van de leveranciers vraagt ABS Autoherstel niet minder. "Wij streven naar het beste en daarom werken wij alleen met leveranciers die de zelfde uitgangspunten onderschrijven." Wijnand Mebius ziet voor de toekomst en nog belangrijkere  rol voor ABS Autoherstel weggelegd. "We streven naar een grotere rol in de waardeketen in schade-afhandeling door de activiteiten en de processen over te nemen van opdrachtgevers. Alles om de berijders zo soepel en zorgeloos door een schade heen te loodsen."

Ketenbreed bij Glasgarant

ABS Autoherstel is inmiddels ketenbreed aangesloten bij Glasgarant, een initiatief van Schadegarant waarmee de klant is verzekerd van kwalitatief hoogstaande ruitschadereparatie. Directeur Wijnand Mebius: "De samenwerking is voor ABS Autoherstel een bekroning op de investeringen die we hebben gedaan in opleidingen, materialen en efficiency voor zowel autoschade- als glasschadeherstel. En het betekent een verbreding en verdieping van het dienstenpakket".  Voor ABS Autoherstel is dit een volgende stap in de ontwikkeling van een one-stop-shop concept voor autoschadeherstel. De voordelen voor opdrachtgevers zijn: één aanspreekpunt voor alle schades en vakkundig herstel. "Het afgelopen jaar hebben wij veel geïnvesteerd in opleidingen, materialen en mensen op het gebied van glasschadeherstel. Dat we als keten aangesloten zijn bij Glasgarant, bevestigt dat wij een vertrouwde partner zijn voor opdrachtgevers en leveranciers. Een belangrijk onderdeel van onze ambitie om te groeien in gestuurde schadestroom wordt nu gerealiseerd."

 

 

ABS ketenbreed gecertificeerd door Kiwa - Automobielmanagement.nl

ABS ketenbreed gecertificeerd door Kiwa

Schadeherstelketen ABS is nu ketenbreed gecertificeerd door de onafhankelijke certificeringsorganisatie Kiwa.

ABS ketenbreed gecertificeerd door Kiwa

Algemeen directeur Wijnand Mebius Mebius ziet kwaliteitsverhoging als de weg naar succes. "En voor alle duidelijkheid: ABS Autoherstel doet en deed het goed. We groeien al jaren, maar je moet continu alert blijven en investeren in kennis en kwaliteit."

Absolute klantfocus is de sleutel, de bijna negentig vestigingen van ABS krijgen het met de paplepel ingegoten. Klanten zijn familie voor Mebius en zijn club. Een dergelijke houding weerspiegelt zich in de waardering. Mebius is trots op de meting van Net Promotor Score, waar de organisatie met 69 punten uitkomt. "Net Promotor Score meet de klantloyaliteit en die is bij ons waanzinnig hoog," stelt Mebius. "Met 30 punten scoor je al goed, kan je nagaan hoe de klanten over ons denken. Daar kunnen we echt mee voor de dag komen. Belangrijke parameters zijn de kwaliteit en de helderheid. Een afspraak is bij ons heilig. Een afspraak staat, die kom je na. Wij willen de verwachtingen van de klant overtreffen."

Geen prijsvechter

Mebius stelt dat ABS Autoherstel  weliswaar geen prijsvechter is, maar prijstechnisch mee kan. Hoog in het vaandel staat maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaam repareren. Het zijn geen loze woorden, maar uitgangspunten voor de ABS-vestigingen. "ABS Autoherstel is per 1 januari 2015 ketenbreed gecertificeerd op de kwaliteitsnormen ISO 9001, ISO 14001, Duurzaam Repareren en de MVO Prestatieladder. Hiermee borgen zij de beste kwaliteit en veiligheid voor de klant. Ook werken wij op milieuvriendelijke wijze, met milieuvriendelijke producten." Van de leveranciers vraagt ABS Autoherstel niet minder. "Wij streven naar het beste en daarom werken wij alleen met leveranciers die de zelfde uitgangspunten onderschrijven." Wijnand Mebius ziet voor de toekomst en nog belangrijkere  rol voor ABS Autoherstel weggelegd. "We streven naar een grotere rol in de waardeketen in schade-afhandeling door de activiteiten en de processen over te nemen van opdrachtgevers. Alles om de berijders zo soepel en zorgeloos door een schade heen te loodsen."

Ketenbreed bij Glasgarant

ABS Autoherstel is inmiddels ketenbreed aangesloten bij Glasgarant, een initiatief van Schadegarant waarmee de klant is verzekerd van kwalitatief hoogstaande ruitschadereparatie. Directeur Wijnand Mebius: "De samenwerking is voor ABS Autoherstel een bekroning op de investeringen die we hebben gedaan in opleidingen, materialen en efficiency voor zowel autoschade- als glasschadeherstel. En het betekent een verbreding en verdieping van het dienstenpakket".  Voor ABS Autoherstel is dit een volgende stap in de ontwikkeling van een one-stop-shop concept voor autoschadeherstel. De voordelen voor opdrachtgevers zijn: één aanspreekpunt voor alle schades en vakkundig herstel. "Het afgelopen jaar hebben wij veel geïnvesteerd in opleidingen, materialen en mensen op het gebied van glasschadeherstel. Dat we als keten aangesloten zijn bij Glasgarant, bevestigt dat wij een vertrouwde partner zijn voor opdrachtgevers en leveranciers. Een belangrijk onderdeel van onze ambitie om te groeien in gestuurde schadestroom wordt nu gerealiseerd."