Kleine Rolls-Royce op komst

Een paar jaar geleden al meldde een bron bij Rolls-Royce dat men onderzoek deed naar de levenskansen van een klein(er) model. In het geruchtencircuit zoemt het nu van de zogenaamde R4.

Hoewel er intussen geen officiële mededelingen worden gedaan, wordt er in het autowereldje steeds meer rekening mee gehouden dat de zogenaamde R4 (een 4de model) toch werkelijk in ontwikkeling is. In Genève werden wat dat betreft opnieuw geen mededelingen gedaan maar insiders denken dat de kans groot is dat de R4 binnen twee jaar een feit is. In de eerste plaats heeft de BMW-divisie het afgelopen jaar eindelijk afgesloten met een verkoopaantal van meer dan duizend exemplaren, namelijk 1010. Duizend was voor Rolls een magisch getal: Helmuth Panke, de vorige ceo van de BMW Group had immers in 2003 aangekondigd dat werd gestreefd op de verkopen van het superpremiummerk over duizend exemplaren te tillen. Ten tweede zal de R4 Rolls-Royce de mogelijkheid geven te gaan concurreren met Bentley, dat met zijn GT intussen erg succesvol is in een klasse waarin Rolls niet is vertegenwoordigd, maar wel kansrijk zou kunnen zijn.De nieuwe kleine Rolls zou weleens binnen één jaar als concept kunnen worden gepresenteerd en de productieversie zal niet lang daarna op het toneel zal verschijnen. Intussen presenteerde Rolls-Royce in Genève de Phantom Drophead Coupe, the productieversie van de 101EX concept die in 2006 werd onthuld. Ian Robinson, voorzitter van de raad van bestuur van Rolls-Royce, zei dat zijn orderboek al goed gevuld was en dat daaruit ook blijkt dat tweederde van de klanten voor deze auto nieuw zijn voor het merk: “We hebben onze productie van de Drophead Coupé tot medio 2009 uitverkocht,” aldus Robinson.

Kleine Rolls-Royce op komst - Automobielmanagement.nl

Kleine Rolls-Royce op komst

Een paar jaar geleden al meldde een bron bij Rolls-Royce dat men onderzoek deed naar de levenskansen van een klein(er) model. In het geruchtencircuit zoemt het nu van de zogenaamde R4.

Hoewel er intussen geen officiële mededelingen worden gedaan, wordt er in het autowereldje steeds meer rekening mee gehouden dat de zogenaamde R4 (een 4de model) toch werkelijk in ontwikkeling is. In Genève werden wat dat betreft opnieuw geen mededelingen gedaan maar insiders denken dat de kans groot is dat de R4 binnen twee jaar een feit is. In de eerste plaats heeft de BMW-divisie het afgelopen jaar eindelijk afgesloten met een verkoopaantal van meer dan duizend exemplaren, namelijk 1010. Duizend was voor Rolls een magisch getal: Helmuth Panke, de vorige ceo van de BMW Group had immers in 2003 aangekondigd dat werd gestreefd op de verkopen van het superpremiummerk over duizend exemplaren te tillen. Ten tweede zal de R4 Rolls-Royce de mogelijkheid geven te gaan concurreren met Bentley, dat met zijn GT intussen erg succesvol is in een klasse waarin Rolls niet is vertegenwoordigd, maar wel kansrijk zou kunnen zijn.De nieuwe kleine Rolls zou weleens binnen één jaar als concept kunnen worden gepresenteerd en de productieversie zal niet lang daarna op het toneel zal verschijnen. Intussen presenteerde Rolls-Royce in Genève de Phantom Drophead Coupe, the productieversie van de 101EX concept die in 2006 werd onthuld. Ian Robinson, voorzitter van de raad van bestuur van Rolls-Royce, zei dat zijn orderboek al goed gevuld was en dat daaruit ook blijkt dat tweederde van de klanten voor deze auto nieuw zijn voor het merk: “We hebben onze productie van de Drophead Coupé tot medio 2009 uitverkocht,” aldus Robinson.