Dat meldt de website 925 van Jort Kelder: ‘Gevalletje kleine lettertjes want maar weinig Hessing-klanten zullen zich hebben gerealiseerd dat aanbetalingen in het geval van een faillissement in handen van de curator vallen. Zij krijgen de auto bovendien niet geleverd, zélfs niet als het product al in de showroom staat’. Hessing-klanten kunnen hun auto in bezit krijgen door nogmaals de gehele aankoopsom te betalen. Maar als een andere consument meer biedt voor die auto zal de curator voor zoveel mogelijk cash kiezen en de auto aan hem of haar verkopen.

De website 925 schrijft: ‘Frits Hessing zal er alles aan gelegen zijn om z’n vrienden schadeloos te stellen omdat het nu eenmaal niet zo lekker golft als je flightbuddy’s dankzij jou 400 duizend euro lichter zijn. Maar het is de vraag of Hessing daar nog wel goed voor is. Een bron dichtbij Hessing telde de hypotheekschuld even op voor 925: behalve een zakelijke schuld van 28 miljoen euro op zijn vastgoedproject Park Bloeyendael en tien miljoen op het autobedrijf langs de A2, drukt ook een privéhypotheek van twee miljoen op zijn domicilie in Bilthoven zwaar op zijn schouders.’

Hessing zelf zou beweren dat zijn zakelijk partner Evert Louwman de bouw van Bloeyendael heeft vertraagd om hem financieel uit te roken. En wat is de rol van Stern Groep? Of komt het gevaar toch uit de hoek van Sjaak van Vliet van Van Vliet Personenauto’s BV? Die zou  ook geïnteresseerd zijn in de boedel van Hessing. (bron: 925)