Bovag Dealers vraagt bureaus om businessmodel

Bovag heeft de onderzoeksbureaus Roland Berger en ICDP opdracht gegeven om een renderend businessmodel voor het dealerkanaal in kaart te brengen, ook als de markt op slechts 400 duizend blijft hangen.

Dat schrijft Eric Tak, voorzitter Bovag Autodealers, in zijn column in DealerBusiness, het officiële orgaan van de afdeling. Tak refereert aan leden die "steeds vaker" verzuchten "met z’n allen op een doodlopende weg" te zitten. Volgens Tak groeit ook bij de merkimporteurs het besef dat er een bruikbaar en toekomstbestendig businessmodel moet komen, dat "glashelder" aangeeft hoe hedendaagse klantcommunicatie moet verlopen en hoe sales en after sales daarop moeten acteren. "Moedige besluiten" zijn nodig, evenals loskomen van schaalvergroting en volumedenken.

Roland Berger en ICDP werken de komende maanden aan de antwoorden op deze en andere vragen, vertaald in een businessmodel. Het is de bedoeling dat de bezoekers van het Dealercongres van 2015 te horen krijgen hoe ze "als dealer in Nederland een boterham kunnen verdienen."

 

Bovag Dealers vraagt bureaus om businessmodel - Automobielmanagement.nl

Bovag Dealers vraagt bureaus om businessmodel

Bovag heeft de onderzoeksbureaus Roland Berger en ICDP opdracht gegeven om een renderend businessmodel voor het dealerkanaal in kaart te brengen, ook als de markt op slechts 400 duizend blijft hangen.

Dat schrijft Eric Tak, voorzitter Bovag Autodealers, in zijn column in DealerBusiness, het officiële orgaan van de afdeling. Tak refereert aan leden die "steeds vaker" verzuchten "met z’n allen op een doodlopende weg" te zitten. Volgens Tak groeit ook bij de merkimporteurs het besef dat er een bruikbaar en toekomstbestendig businessmodel moet komen, dat "glashelder" aangeeft hoe hedendaagse klantcommunicatie moet verlopen en hoe sales en after sales daarop moeten acteren. "Moedige besluiten" zijn nodig, evenals loskomen van schaalvergroting en volumedenken.

Roland Berger en ICDP werken de komende maanden aan de antwoorden op deze en andere vragen, vertaald in een businessmodel. Het is de bedoeling dat de bezoekers van het Dealercongres van 2015 te horen krijgen hoe ze "als dealer in Nederland een boterham kunnen verdienen."