Reorganisatie bij TomTom

TomTom gaat reorganiseren. Vooral het onderdeel dat onder meer de navigatiekastjes maakt, moet het ontgelden.

TomTom groeit door resultaten autotak

Dat bevestigt een woordvoerder van het bedrijf na berichtgeving van RTL Z.

Volgens de zegsman wordt 20 procent van de 1000 banen bij de divisie die consumentenproducten maakt geraakt door de reorganisatie. De meerderheid van de betrokkenen (110 werknemers) is elders in het concern een andere baan aangeboden, maar zestig mensen komen op straat te staan. Waaronder 24 banen in Nederland. In totaal werken ongeveer 4600 mensen bij het bedrijf.

Naast de consumententak boekt TomTom wel successen in de automobielindustrie, waar het navigatiesoftware levert aan automakers. Ook de diensten op het gebied van wagenparkbeheer voor de zakelijke markt doen het goed.

Reorganisatie

De laatste grote reorganisatie bij TomTom stamt uit 2011. Toen verdwenen 457 banen. In dat geval ging het om 255 gedwongen ontslagen, waarvan de helft destijds in Nederland. Eind 2011 had het bedrijf 3700 voltijdbanen.

Reorganisatie bij TomTom - Automobielmanagement.nl

Reorganisatie bij TomTom

TomTom gaat reorganiseren. Vooral het onderdeel dat onder meer de navigatiekastjes maakt, moet het ontgelden.

TomTom groeit door resultaten autotak

Dat bevestigt een woordvoerder van het bedrijf na berichtgeving van RTL Z.

Volgens de zegsman wordt 20 procent van de 1000 banen bij de divisie die consumentenproducten maakt geraakt door de reorganisatie. De meerderheid van de betrokkenen (110 werknemers) is elders in het concern een andere baan aangeboden, maar zestig mensen komen op straat te staan. Waaronder 24 banen in Nederland. In totaal werken ongeveer 4600 mensen bij het bedrijf.

Naast de consumententak boekt TomTom wel successen in de automobielindustrie, waar het navigatiesoftware levert aan automakers. Ook de diensten op het gebied van wagenparkbeheer voor de zakelijke markt doen het goed.

Reorganisatie

De laatste grote reorganisatie bij TomTom stamt uit 2011. Toen verdwenen 457 banen. In dat geval ging het om 255 gedwongen ontslagen, waarvan de helft destijds in Nederland. Eind 2011 had het bedrijf 3700 voltijdbanen.