VDL Nedcar in de markt voor elektrische Mini

VDL Nedcar in Born is in de markt voor de elektrische Mini die vanaf 2019 in productie moet komen. Mini-eigenaar BMW kijkt ook naar haar ‘eigen’ fabrieken in Regensburg of Leipzig als mogelijk alternatief voor de huidige Mini-fabriek in het Britse Cowley.

VDL Nedcar in de markt voor elektrische mini

BMW wil de elektrische Mini eigenlijk gewoon in Cowley bouwen maar begint daar steeds meer over te twijfelen vanwege de mogelijke gevolgen van Brexit, melden zowel Duitse als Britse media. Niet alleen bestaat de kans dat de export van in Groot-Brittannië gebouwde auto’s moeilijker wordt maar de Britse premier Theresa May wil op korte termijn ook de komst van mensen uit andere EU-landen aan banden leggen. BMW is daarom aan het kijken naar mogelijke alternatieven waarbij de fabriek in Born, die momenteel al zo’n 20.000 Mini’s per jaar bouwt, ook in the picture is.

Verschillende opties 

Een woordvoerder van BMW bevestigt dat er naar verschillende opties wordt gekeken: "We hebben nog niet besloten waar we de elektrische Mini gaan bouwen. Er zijn veel factoren die een rol spelen, waaronder zeker ook Brexit. De gesprekken gaan verder en we hopen eind van dit jaar een besluit te nemen."

VDL Nedcar in de markt voor elektrische Mini - Automobielmanagement.nl

VDL Nedcar in de markt voor elektrische Mini

VDL Nedcar in Born is in de markt voor de elektrische Mini die vanaf 2019 in productie moet komen. Mini-eigenaar BMW kijkt ook naar haar ‘eigen’ fabrieken in Regensburg of Leipzig als mogelijk alternatief voor de huidige Mini-fabriek in het Britse Cowley.

VDL Nedcar in de markt voor elektrische mini

BMW wil de elektrische Mini eigenlijk gewoon in Cowley bouwen maar begint daar steeds meer over te twijfelen vanwege de mogelijke gevolgen van Brexit, melden zowel Duitse als Britse media. Niet alleen bestaat de kans dat de export van in Groot-Brittannië gebouwde auto’s moeilijker wordt maar de Britse premier Theresa May wil op korte termijn ook de komst van mensen uit andere EU-landen aan banden leggen. BMW is daarom aan het kijken naar mogelijke alternatieven waarbij de fabriek in Born, die momenteel al zo’n 20.000 Mini’s per jaar bouwt, ook in the picture is.

Verschillende opties 

Een woordvoerder van BMW bevestigt dat er naar verschillende opties wordt gekeken: "We hebben nog niet besloten waar we de elektrische Mini gaan bouwen. Er zijn veel factoren die een rol spelen, waaronder zeker ook Brexit. De gesprekken gaan verder en we hopen eind van dit jaar een besluit te nemen."