car2go ziet autodelen flink groeien

Autodeler car2go heeft in het eerste kwartaal 6,2 miljoen ‘transacties’ geregistreerd, dat is bijna een kwart meer dan een jaar geleden. De marktleider op het gebied van autodelen heeft nu 2,3 miljoen klanten in 26 landen waarvan 1,3 miljoen in Europa.

car2go ziet autodelen flink groeien

car2go heeft tegelijk laten onderzoeken waar haar deelauto’s eigenlijk het meest voor gebruikt worden. Amsterdam springt er wat dat betreft uit voor een bezoek aan de horeca. In de hoofdstad zegt driekwart van de car2go gebruikers dat dat de voornaamste reden is om een ritje te regelen. In Wenen doet ongeveer de helft van de ondervraagden dat met de deelauto. In Rome daarentegen worden die auto’s veel meer gebruikt om naar het werk te rijden. In Frankfurt gaat het weer vooral om boodschappen te doen terwijl inwoners van Milaan hun car2go rit gebruiken om te gaan winkelen, vermoedelijk in het modekwartier van hun stad.

Variatie steden 

"De steden die hier aan bod komen zijn erg gevarieerd en de inwoners verschillen ook erg van elkaar, dat zie je terug in de gebruiksgewoonten van deelauto’s," zegt CEO Olivier Reppert. Uit het onderzoek is verder nog gebleken dat zo’n 60 procent van de gebruikers 35 jaar of jonger is.

car2go ziet autodelen flink groeien - Automobielmanagement.nl

car2go ziet autodelen flink groeien

Autodeler car2go heeft in het eerste kwartaal 6,2 miljoen ‘transacties’ geregistreerd, dat is bijna een kwart meer dan een jaar geleden. De marktleider op het gebied van autodelen heeft nu 2,3 miljoen klanten in 26 landen waarvan 1,3 miljoen in Europa.

car2go ziet autodelen flink groeien

car2go heeft tegelijk laten onderzoeken waar haar deelauto’s eigenlijk het meest voor gebruikt worden. Amsterdam springt er wat dat betreft uit voor een bezoek aan de horeca. In de hoofdstad zegt driekwart van de car2go gebruikers dat dat de voornaamste reden is om een ritje te regelen. In Wenen doet ongeveer de helft van de ondervraagden dat met de deelauto. In Rome daarentegen worden die auto’s veel meer gebruikt om naar het werk te rijden. In Frankfurt gaat het weer vooral om boodschappen te doen terwijl inwoners van Milaan hun car2go rit gebruiken om te gaan winkelen, vermoedelijk in het modekwartier van hun stad.

Variatie steden 

"De steden die hier aan bod komen zijn erg gevarieerd en de inwoners verschillen ook erg van elkaar, dat zie je terug in de gebruiksgewoonten van deelauto’s," zegt CEO Olivier Reppert. Uit het onderzoek is verder nog gebleken dat zo’n 60 procent van de gebruikers 35 jaar of jonger is.