Louwman blijft verlies lijden op scootmobielen

Auto-importeur Louwman blijft fors verlies lijden op het in 2010 overgenomen Welzorg, de leverancier van scootmobielen, rolstoelen en aangepaste auto’s en fietsen.

Louwman blijft verlies lijden op scootmobielen

Vorig jaar moest de auto-importeur weer 36 miljoen euro verlies incasseren waardoor de hele autogroep in de rode cijfers belandde. Sinds de overname zijn de verliezen van Welzorg al opgelopen tot 70 miljoen euro, meldt het Financieel Dagblad.

Louwman wil echter niet van Welzorg af, benadrukt CEO John Heller: "De financiële resultaten zijn bar slecht, maar wij willen ook deze vorm van mobiliteit aanbieden. We denken dat het lek is gedicht en hopen in de laatste maanden van 2018 break-even te draaien." Louwman nam Welzorg over om het familiekapitaal te spreiden en om te kunnen inspelen op de wens en noodzaak onder ouderen om zo lang mogelijk zelfstandig thuis te blijven wonen. Bovendien zag het autobedrijf kansen in de combinatie van autoverkopen en ouderenzorg.

In Nederland heeft Welzorg tienduizenden ouderen en mensen met een beperking als klant. Veel van die klanten klagen echter over de slechte dienstverlening, erkent Heller in het FD: "Ja inderdaad, ik schaam me kapot. Trage leveringen van hulpmiddelen aan onze klanten, een slechte dienstverlening in 2017, slechte telefonische bereikbaarheid, niet goed uitgevoerde reparaties, een inefficiënte organisatie. Gelukkig is die periode goeddeels afgesloten".

Louwman blijft verlies lijden op scootmobielen - Automobielmanagement.nl

Louwman blijft verlies lijden op scootmobielen

Auto-importeur Louwman blijft fors verlies lijden op het in 2010 overgenomen Welzorg, de leverancier van scootmobielen, rolstoelen en aangepaste auto’s en fietsen.

Louwman blijft verlies lijden op scootmobielen

Vorig jaar moest de auto-importeur weer 36 miljoen euro verlies incasseren waardoor de hele autogroep in de rode cijfers belandde. Sinds de overname zijn de verliezen van Welzorg al opgelopen tot 70 miljoen euro, meldt het Financieel Dagblad.

Louwman wil echter niet van Welzorg af, benadrukt CEO John Heller: "De financiële resultaten zijn bar slecht, maar wij willen ook deze vorm van mobiliteit aanbieden. We denken dat het lek is gedicht en hopen in de laatste maanden van 2018 break-even te draaien." Louwman nam Welzorg over om het familiekapitaal te spreiden en om te kunnen inspelen op de wens en noodzaak onder ouderen om zo lang mogelijk zelfstandig thuis te blijven wonen. Bovendien zag het autobedrijf kansen in de combinatie van autoverkopen en ouderenzorg.

In Nederland heeft Welzorg tienduizenden ouderen en mensen met een beperking als klant. Veel van die klanten klagen echter over de slechte dienstverlening, erkent Heller in het FD: "Ja inderdaad, ik schaam me kapot. Trage leveringen van hulpmiddelen aan onze klanten, een slechte dienstverlening in 2017, slechte telefonische bereikbaarheid, niet goed uitgevoerde reparaties, een inefficiënte organisatie. Gelukkig is die periode goeddeels afgesloten".