Antonov duwt Saab-fans onder de bus

De fansite Saabsunited (www.saabsunited.com) is naast Saab-fanzine omgeslagen in een heus Vladmir Antonov-fanzine

De header van de website is voorzien van een foto van de Saab-fabriek in Trollhättan. Sinds kort is er een spandoek in gefotoshopt met de tekst ‘Approve Antonov’ (‘Geef Antonov goedkeuring’)  en de toevoeging ‘Geef Saab een kans’. Links op de site staat een banner met dezelfde tekst die je kunt aanklikken. Dan verschijnt een hartenkreet van SaabsUnited in wel zeven talen om een email te sturen naar SaabsUnited (approve.antonov@gmail.com) om minister-president Fredrik Reinfeldt van Zweden te bewegen om Antonov goedkeuring te geven om aandeelhouder in Saab te worden.

Het Zweedse National Debt Office (NDO) gaf zijn goedkeuring tenslotte al aan Antonov maar de Zweedse overheid geeft niet thuis om de richtlijnen van de NDO te volgen. ‘We willen de wereld laten zien hoe iedereen over Saab denkt’, zegt SaabsUnited. ‘We eisen goedkeuring.’

Zoals bekend twijfelt de Zweedse overheid aan Antonov, vanwege diens veronderstelde maffiabanden, volgens de Zwedense politie Säpo en de Amerikaanse FBI.

Maar Antonov is niet gelukkig met de oproep van SaabsUnited, laat hij weten in een brief die SaabsUnited afdrukt. Deze harde eisende toon draagt niet bij aan een snelle en effectieve oplossing van het probleem, laat hij weten (zie brief op: www.saabsunited.com/2011/05/from-mr-antonov-to-all-of-us.html). Dank voor de steun, maar jullie moeten je wel netjes gedragen tegen de Zweedse overheid, beklemtoont de Russische miljardair.

Waarop SaabsUnited ook zijn lezers en reageerder oproept af te zien van grof commentaar op de Zweedse regering of representanten hiervan.

Vladimir Antonov schreef ook een brief aan de Zweedse minister van Industriebeleid, Maud Oloffson, waarin hij hem om een spoedige afspraak verzoekt om zijn gewenste aandeelhouderschap in Saab Automobiles/Spyker te bespreken. En in dezelfde brief duwt hij en passant zijn fans van SaabsUnited onder een bus: ‘Ik wil me nadrukkelijk distantiëren van wat er geschreven is over mijn betrokkenheid in de deal met Saab’. De brief werd gisteren gepubliceerd in de Zweedse krant ttela.se (http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1223319-antonov-vill-traffa-olofsson-c--). Die brief drukt SaabsUnited ook zonder problemen af (www.saabsunited.com/2011/05/antonov-wants-a-meeting-with-olofsson.html). Waarmee de fansite zichzelf compleet belachelijk maakt, sneert autoweblog The Truth About Cars. ‘De Saab-fans, die zichzelf als bondgenoot beschouwen, worden geminacht door diezelfde persoon – ze worden gebruikt zolang ze nuttig zijn en daarna afgedankt.’

Reacties

Zo, nu zonder dubbele tekst:

Ik weet niet of AM de tekst van Antonov op Saabsunited gelezen hebben? Gezien de kop heeft AM de website The Thruth About Cars gebruikt als bron. Als AM even de moeite had genomen om te kijken wat voor soort site TTAC is dan had ze geweten dat de site er voornamelijk op gericht is ridiculiseren en uit zijn verband trekken van wat er gebeurt in automotive land. Het is een site die er vooral op gericht is te provoceren omdat het zo leuk is voor de makers, een trollensite

Het is dan ook verbazingwekkend dat AM zonder verdere research hun teksten/insteek grotendeels overnemen (tenzij dit de houding jegens Saab van AM weerspiegelt natuurlijk.)
Antonov zegt in de brief op SU dat hij blij is met de ondersteuning. Letterlijk: “We are thankful for the support, which is certainly needed, and are as many people around the world waiting for a positive resolution of all issues related to the details of the permission of ownership. However, we want to encourage you to behave correctly”

In de open brief van Antonov in Ttela distantieert hij zich van alles van wat er over hem en Saab is gezegd. Letterlijk:”He also expresses clearly that he tried to distance themselves from everything that is written about the Saab deal so far and his involvement in it – a lot has been written is not or has been pulled out of context, he expresses.”

Er is het afgelopen jaar veel over Antonov geschreven maar er is geen enkele(!) verwijzing naar de actie van Saabsunited in deze brief. Sterker als AM wat research had gedaan had ze kunnen ontdekken dat Antonov regelmatig twittert met de Saabcommunity en ons rechtstreeks adresseert. Als hij zich ergens van distantieert dan is het de pulp schrijvende pers en met dit stukje schaart AM zich even onder hen.

Geplaatst door: marc op

Zo kun je je afvragen welk doel AM dient om dergelijke onzin de wereld in te gooien.
Het bevreemd mij ten zeerste dat er zoveel ongefundeerde negatieve publiciteit over dit onderwerp wordt geschreven.
Sterker nog het begint gewoonweg te irriteren, vandaar dat ik de moeite neem om te reageren.
Wordt men er daar op redactie soms gelukkig van als Saab van de markt verdwijnt? Het lijkt er wel op.
Zielig genieten van een andermans ellende, bah!
AM kunnen we inmiddels wel scharen onder de prive’s en story’s van de autopers, zoals bijvoorbeeld TTAC.

Saabs zijn gewoonweg fijne auto’s en die worden binnenkort weer gebouwt in Zweden.
Mede dankzij de inspanningen van een Nederlands bedrijf en diens Nederlandse directeur.
Dat is iets om trots op te zijn, als Nederlander.

Geplaatst door: Brinkmann op
Antonov duwt Saab-fans onder de bus - Automobielmanagement.nl

Antonov duwt Saab-fans onder de bus

De fansite Saabsunited (www.saabsunited.com) is naast Saab-fanzine omgeslagen in een heus Vladmir Antonov-fanzine

De header van de website is voorzien van een foto van de Saab-fabriek in Trollhättan. Sinds kort is er een spandoek in gefotoshopt met de tekst ‘Approve Antonov’ (‘Geef Antonov goedkeuring’)  en de toevoeging ‘Geef Saab een kans’. Links op de site staat een banner met dezelfde tekst die je kunt aanklikken. Dan verschijnt een hartenkreet van SaabsUnited in wel zeven talen om een email te sturen naar SaabsUnited (approve.antonov@gmail.com) om minister-president Fredrik Reinfeldt van Zweden te bewegen om Antonov goedkeuring te geven om aandeelhouder in Saab te worden.

Het Zweedse National Debt Office (NDO) gaf zijn goedkeuring tenslotte al aan Antonov maar de Zweedse overheid geeft niet thuis om de richtlijnen van de NDO te volgen. ‘We willen de wereld laten zien hoe iedereen over Saab denkt’, zegt SaabsUnited. ‘We eisen goedkeuring.’

Zoals bekend twijfelt de Zweedse overheid aan Antonov, vanwege diens veronderstelde maffiabanden, volgens de Zwedense politie Säpo en de Amerikaanse FBI.

Maar Antonov is niet gelukkig met de oproep van SaabsUnited, laat hij weten in een brief die SaabsUnited afdrukt. Deze harde eisende toon draagt niet bij aan een snelle en effectieve oplossing van het probleem, laat hij weten (zie brief op: www.saabsunited.com/2011/05/from-mr-antonov-to-all-of-us.html). Dank voor de steun, maar jullie moeten je wel netjes gedragen tegen de Zweedse overheid, beklemtoont de Russische miljardair.

Waarop SaabsUnited ook zijn lezers en reageerder oproept af te zien van grof commentaar op de Zweedse regering of representanten hiervan.

Vladimir Antonov schreef ook een brief aan de Zweedse minister van Industriebeleid, Maud Oloffson, waarin hij hem om een spoedige afspraak verzoekt om zijn gewenste aandeelhouderschap in Saab Automobiles/Spyker te bespreken. En in dezelfde brief duwt hij en passant zijn fans van SaabsUnited onder een bus: ‘Ik wil me nadrukkelijk distantiëren van wat er geschreven is over mijn betrokkenheid in de deal met Saab’. De brief werd gisteren gepubliceerd in de Zweedse krant ttela.se (http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1223319-antonov-vill-traffa-olofsson-c--). Die brief drukt SaabsUnited ook zonder problemen af (www.saabsunited.com/2011/05/antonov-wants-a-meeting-with-olofsson.html). Waarmee de fansite zichzelf compleet belachelijk maakt, sneert autoweblog The Truth About Cars. ‘De Saab-fans, die zichzelf als bondgenoot beschouwen, worden geminacht door diezelfde persoon – ze worden gebruikt zolang ze nuttig zijn en daarna afgedankt.’

Reacties

Zo, nu zonder dubbele tekst:

Ik weet niet of AM de tekst van Antonov op Saabsunited gelezen hebben? Gezien de kop heeft AM de website The Thruth About Cars gebruikt als bron. Als AM even de moeite had genomen om te kijken wat voor soort site TTAC is dan had ze geweten dat de site er voornamelijk op gericht is ridiculiseren en uit zijn verband trekken van wat er gebeurt in automotive land. Het is een site die er vooral op gericht is te provoceren omdat het zo leuk is voor de makers, een trollensite

Het is dan ook verbazingwekkend dat AM zonder verdere research hun teksten/insteek grotendeels overnemen (tenzij dit de houding jegens Saab van AM weerspiegelt natuurlijk.)
Antonov zegt in de brief op SU dat hij blij is met de ondersteuning. Letterlijk: “We are thankful for the support, which is certainly needed, and are as many people around the world waiting for a positive resolution of all issues related to the details of the permission of ownership. However, we want to encourage you to behave correctly”

In de open brief van Antonov in Ttela distantieert hij zich van alles van wat er over hem en Saab is gezegd. Letterlijk:”He also expresses clearly that he tried to distance themselves from everything that is written about the Saab deal so far and his involvement in it – a lot has been written is not or has been pulled out of context, he expresses.”

Er is het afgelopen jaar veel over Antonov geschreven maar er is geen enkele(!) verwijzing naar de actie van Saabsunited in deze brief. Sterker als AM wat research had gedaan had ze kunnen ontdekken dat Antonov regelmatig twittert met de Saabcommunity en ons rechtstreeks adresseert. Als hij zich ergens van distantieert dan is het de pulp schrijvende pers en met dit stukje schaart AM zich even onder hen.

Geplaatst door: marc op

Zo kun je je afvragen welk doel AM dient om dergelijke onzin de wereld in te gooien.
Het bevreemd mij ten zeerste dat er zoveel ongefundeerde negatieve publiciteit over dit onderwerp wordt geschreven.
Sterker nog het begint gewoonweg te irriteren, vandaar dat ik de moeite neem om te reageren.
Wordt men er daar op redactie soms gelukkig van als Saab van de markt verdwijnt? Het lijkt er wel op.
Zielig genieten van een andermans ellende, bah!
AM kunnen we inmiddels wel scharen onder de prive’s en story’s van de autopers, zoals bijvoorbeeld TTAC.

Saabs zijn gewoonweg fijne auto’s en die worden binnenkort weer gebouwt in Zweden.
Mede dankzij de inspanningen van een Nederlands bedrijf en diens Nederlandse directeur.
Dat is iets om trots op te zijn, als Nederlander.

Geplaatst door: Brinkmann op