Franse autoverkopen dalen ruim zestien procent

De autoverkopen in Frankrijk zijn afgelopen maand weer met meer dan zestien procent gekelderd.

In totaal verkochten de Franse dealers in mei 165.776 auto’s. Peugeot/Citroën krijgt daarbij de grootste klap, met een daling van ruim 28 procent. Bij het andere nationale merk, Renault, blijft de schade beperkt tot twaalf procent.

Behalve de Franse thuisspelers zien ook alle andere Europese merken hun verkopen op de Franse markt dalen: min 22 procent voor Ford, min 13 procent voor VW en een min van (bijna) 21 procent voor Fiat. Tot de grote winnaars op de Franse markt behoren Hyundai, dat een groei van 26 procent kon noteren, en Toyota, dat op een plus van bijna 17 procent uitkwam.

Volgens koepelorganisatie Comité des constructeurs français d’automobile (CCFA) is de daling deels te wijten aan het grote aantal feestdagen in mei, waardoor maar 19 werkbare dagen overbleven vergeleken bij de 22 in mei vorig jaar. Het CCFA denkt echter dat ook de onzekerheid bij het koperspubliek rond de verkiezing van een nieuwe president een rol heeft gespeeld.

Reacties

Ja,ja en maar onzinnige excuses verzinnen om de daling weer enigszins goed te praten. En Hyundai en Toyota dan? Zijn die wel 24/7 open geweest?
Wanneer leert iedereen nu eens dat de wereld veranderd is, er overschotten zijn, de vraag verdwenen is etc.
Tompoes, verzin een list!

Geplaatst door: Twan van Hest op
Franse autoverkopen dalen ruim zestien procent - Automobielmanagement.nl

Franse autoverkopen dalen ruim zestien procent

De autoverkopen in Frankrijk zijn afgelopen maand weer met meer dan zestien procent gekelderd.

In totaal verkochten de Franse dealers in mei 165.776 auto’s. Peugeot/Citroën krijgt daarbij de grootste klap, met een daling van ruim 28 procent. Bij het andere nationale merk, Renault, blijft de schade beperkt tot twaalf procent.

Behalve de Franse thuisspelers zien ook alle andere Europese merken hun verkopen op de Franse markt dalen: min 22 procent voor Ford, min 13 procent voor VW en een min van (bijna) 21 procent voor Fiat. Tot de grote winnaars op de Franse markt behoren Hyundai, dat een groei van 26 procent kon noteren, en Toyota, dat op een plus van bijna 17 procent uitkwam.

Volgens koepelorganisatie Comité des constructeurs français d’automobile (CCFA) is de daling deels te wijten aan het grote aantal feestdagen in mei, waardoor maar 19 werkbare dagen overbleven vergeleken bij de 22 in mei vorig jaar. Het CCFA denkt echter dat ook de onzekerheid bij het koperspubliek rond de verkiezing van een nieuwe president een rol heeft gespeeld.

Reacties

Ja,ja en maar onzinnige excuses verzinnen om de daling weer enigszins goed te praten. En Hyundai en Toyota dan? Zijn die wel 24/7 open geweest?
Wanneer leert iedereen nu eens dat de wereld veranderd is, er overschotten zijn, de vraag verdwenen is etc.
Tompoes, verzin een list!

Geplaatst door: Twan van Hest op