Sportautofabrikant Wiesmann in de problemen

Wiesmann gaat bij de rechtbank in Münster faillissement aanvragen. Er komt een curator en er worden gesprekken gevoerd met mogelijke investeerders over een doorstart.

Wiesmann heeft sinds de oprichting in 1988 zo’n 1.600 exclusieve sportauto’s gebouwd. Dat is te weinig om de hoge ontwikkelingskosten te kunnen financieren. Wiesmann werd 25 jaar geleden opgericht door de broers Martin en Friedhelm Wiesmann. Beiden hebben het bedrijf inmiddels verlaten. Martin deed dat in augustus 2012, maar Friedhelm vertrok al veel eerder.

Er werken 110 mensen bij het bedrijf, en als CEO staat Rolf Haferkamp aan het roer. Zij doen ongeveer 350 uur over 1 sportwagen met BMW techniek. Dit kostbare en arbeidsintensieve productieproces verklaart de hoge prijzen van de modellen, die pas vanaf 160.000 euro ‘zu haben’ zijn.

Reacties

Dit komt goed uit, want Victor zoekt nog een projectje.

Geplaatst door: ap op
Sportautofabrikant Wiesmann in de problemen - Automobielmanagement.nl

Sportautofabrikant Wiesmann in de problemen

Wiesmann gaat bij de rechtbank in Münster faillissement aanvragen. Er komt een curator en er worden gesprekken gevoerd met mogelijke investeerders over een doorstart.

Wiesmann heeft sinds de oprichting in 1988 zo’n 1.600 exclusieve sportauto’s gebouwd. Dat is te weinig om de hoge ontwikkelingskosten te kunnen financieren. Wiesmann werd 25 jaar geleden opgericht door de broers Martin en Friedhelm Wiesmann. Beiden hebben het bedrijf inmiddels verlaten. Martin deed dat in augustus 2012, maar Friedhelm vertrok al veel eerder.

Er werken 110 mensen bij het bedrijf, en als CEO staat Rolf Haferkamp aan het roer. Zij doen ongeveer 350 uur over 1 sportwagen met BMW techniek. Dit kostbare en arbeidsintensieve productieproces verklaart de hoge prijzen van de modellen, die pas vanaf 160.000 euro ‘zu haben’ zijn.

Reacties

Dit komt goed uit, want Victor zoekt nog een projectje.

Geplaatst door: ap op