Advocaat Megna klaagt Tesla aan wegens ‘lemon’

Het nog jonge Tesla Motors heeft onlangs in de VS z’n eerste aanklacht binnen gekregen van een klant, die beweert dat hem een maandagochtendauto is verkocht. In Amerika spreekt men dan van een ‘lemon’.

De claim is namens klant Robert Montgomery ingediend door Vince Megna, een advocaat uit Milwaukee die bekend staat als ‘the king of the lemon laws’. Onlangs won hij een zaak tegen Mercedes en kreeg zeshonderdachttienduizend dollar toegewezen. De advocaat werd bekend vanwege honderden van dergelijk zaken tegen autofabrikanten op grond van staatswetten die vereisen dat bedrijven voertuigen terugkopen als ze vanwege technische problemen dertig dagen of langer niet gebruikt kunnen worden.

In de aanklacht tegen Tesla zegt Montgomery dat hij zijn Model S Performance in maart 2013 heeft gekocht voor bijna 95 duizend dollar. Vervolgens heeft hij maanden lang  talloze problemen gehad met de auto, van het niet kunnen openen van de portieren tot het niet functioneren van schakelaars in het dashboard. Megna zegt dat de auto 66 dagen niet kon worden gebruikt. Bovendien moest de auto voor reparaties regelmatig naar Chicago worden gesleept omdat Tesla liever werkt met eigen service centers dan met dealers. Megna heeft in zijn claim ook acteur George Clooney genoemd, die onlangs zijn Tesla Roadster bij Tesla heeft ingeleverd.
Tesla heeft nog niet gereageerd op de claim maar dat is niet zo verwonderlijk, want de afdeling public relations, die normaal over dit soort zaken communiceert, is een ramp. Men reageert niet op e-mails en het is onduidelijk wie na het vertrek van de vorige manager nu verantwoordelijk voor de afdeling is. Eerder dit jaar had de duurtestauto die door de publicatie Edmunds.com zelf was aangeschaft al enorme problemen. Deze hebben uiteindelijk geleid tot de vervanging van de aandrijflijn, terwijl het accupakket twee maal is vervangen. Alle reparaties vielen overigens onder garantie, maar in tegenstelling tot een klein groepje klanten die de narigheid voor lief neemt, is meneer Montgomery daartoe niet bereid. (HHemmes)

Reacties

Tesla heeft wel degelijk gereageerd. Zie de blog op hun website.

Geplaatst door: Ad van der Meed op

Negatieve berichten ingefluisterd door de oude economie.

Geplaatst door: Gerda op

…en toen de technici van Tesla anti-tamper tape over het steeds weer op wonderbaarlijke wijze kapotgaande onderdeel plakten, waren de problemen ineens over… Tesla kon namelijk zien dat steeds de voorste bagageklep werd geopend vlak voor het kapotgaan van de zekering die zich daar bevind. Betrapt! 🙂

Geplaatst door: itsmagic op
Advocaat Megna klaagt Tesla aan wegens ‘lemon’ - Automobielmanagement.nl

Advocaat Megna klaagt Tesla aan wegens ‘lemon’

Het nog jonge Tesla Motors heeft onlangs in de VS z’n eerste aanklacht binnen gekregen van een klant, die beweert dat hem een maandagochtendauto is verkocht. In Amerika spreekt men dan van een ‘lemon’.

De claim is namens klant Robert Montgomery ingediend door Vince Megna, een advocaat uit Milwaukee die bekend staat als ‘the king of the lemon laws’. Onlangs won hij een zaak tegen Mercedes en kreeg zeshonderdachttienduizend dollar toegewezen. De advocaat werd bekend vanwege honderden van dergelijk zaken tegen autofabrikanten op grond van staatswetten die vereisen dat bedrijven voertuigen terugkopen als ze vanwege technische problemen dertig dagen of langer niet gebruikt kunnen worden.

In de aanklacht tegen Tesla zegt Montgomery dat hij zijn Model S Performance in maart 2013 heeft gekocht voor bijna 95 duizend dollar. Vervolgens heeft hij maanden lang  talloze problemen gehad met de auto, van het niet kunnen openen van de portieren tot het niet functioneren van schakelaars in het dashboard. Megna zegt dat de auto 66 dagen niet kon worden gebruikt. Bovendien moest de auto voor reparaties regelmatig naar Chicago worden gesleept omdat Tesla liever werkt met eigen service centers dan met dealers. Megna heeft in zijn claim ook acteur George Clooney genoemd, die onlangs zijn Tesla Roadster bij Tesla heeft ingeleverd.
Tesla heeft nog niet gereageerd op de claim maar dat is niet zo verwonderlijk, want de afdeling public relations, die normaal over dit soort zaken communiceert, is een ramp. Men reageert niet op e-mails en het is onduidelijk wie na het vertrek van de vorige manager nu verantwoordelijk voor de afdeling is. Eerder dit jaar had de duurtestauto die door de publicatie Edmunds.com zelf was aangeschaft al enorme problemen. Deze hebben uiteindelijk geleid tot de vervanging van de aandrijflijn, terwijl het accupakket twee maal is vervangen. Alle reparaties vielen overigens onder garantie, maar in tegenstelling tot een klein groepje klanten die de narigheid voor lief neemt, is meneer Montgomery daartoe niet bereid. (HHemmes)

Reacties

Tesla heeft wel degelijk gereageerd. Zie de blog op hun website.

Geplaatst door: Ad van der Meed op

Negatieve berichten ingefluisterd door de oude economie.

Geplaatst door: Gerda op

…en toen de technici van Tesla anti-tamper tape over het steeds weer op wonderbaarlijke wijze kapotgaande onderdeel plakten, waren de problemen ineens over… Tesla kon namelijk zien dat steeds de voorste bagageklep werd geopend vlak voor het kapotgaan van de zekering die zich daar bevind. Betrapt! 🙂

Geplaatst door: itsmagic op