Renault wil tweede van Europa worden

Renault heeft de ambitieuze doelstelling geuit dat het in 2017 is gegroeid tot de tweede autofabrikant van Europa, na Volkswagen. De Fransen waren vorig jaar de nummer 4 van Europa met achthonderdduizend verkochte auto’s.

De topdrie bestond uit Volkswagen (1,5 miljoen), Ford (900 duizend) en Opel/Vauxhall (825 duizend). Stefan Müller, de Europese topman van Renault, wil de omzet vergroten naar vijftig miljard euro, waarbij de winstmarge moet stijgen naar vijf procent. Hij denkt met succesvolle modellen als de Clio en Captur een goede basis te hebben. En het gamma wordt binnenkort versterkt met de nieuwe Trafic en de opvolger van de Espace. Deze modellen moeten zorgen voor de hogere winstmarge. De nieuwe Twingo kan de marge  weliswaar drukken maar dit model wordt volume-technisch weer erg belangrijk voor Renault en moet de tweede plek in zijn segment gaan innemen.

Maar het Franse Renault is niet de enige die de tweede plek in Europa op de korrel heeft. Opel-ceo Karl-Thomas Neumann gaf eerder al aan dat juist hij op de zilveren plak aast. (bron: autointernationaal.nl)

 

 

 

Renault wil tweede van Europa worden - Automobielmanagement.nl

Renault wil tweede van Europa worden

Renault heeft de ambitieuze doelstelling geuit dat het in 2017 is gegroeid tot de tweede autofabrikant van Europa, na Volkswagen. De Fransen waren vorig jaar de nummer 4 van Europa met achthonderdduizend verkochte auto’s.

De topdrie bestond uit Volkswagen (1,5 miljoen), Ford (900 duizend) en Opel/Vauxhall (825 duizend). Stefan Müller, de Europese topman van Renault, wil de omzet vergroten naar vijftig miljard euro, waarbij de winstmarge moet stijgen naar vijf procent. Hij denkt met succesvolle modellen als de Clio en Captur een goede basis te hebben. En het gamma wordt binnenkort versterkt met de nieuwe Trafic en de opvolger van de Espace. Deze modellen moeten zorgen voor de hogere winstmarge. De nieuwe Twingo kan de marge  weliswaar drukken maar dit model wordt volume-technisch weer erg belangrijk voor Renault en moet de tweede plek in zijn segment gaan innemen.

Maar het Franse Renault is niet de enige die de tweede plek in Europa op de korrel heeft. Opel-ceo Karl-Thomas Neumann gaf eerder al aan dat juist hij op de zilveren plak aast. (bron: autointernationaal.nl)