Problemen met het contactslot en andere technische mankementen gaan de Amerikaanse autogigant volgens haar eigen schatting zeker 1,3 miljard dollar kosten. Al met al kwam de nettowinst over de eerste drie maanden niet hoger uit dan 125 miljoen dollar. Ter vergelijking: het eerste kwartaal van 2013 was goed voor 865 miljoen winst.

De omzet ging echter wel omhoog van 36,9 naar 37,4 miljard dollar. Topvrouw Mary Barra denkt dan ook dat haar bedrijf los van de bekende en veel-besproken problemen toch goede prestaties heeft neergezet. ‘’Onze kernactiviteiten draaien uitstekend en de markt reageert erg positief op de nieuwe modellen die we hebben gelanceerd.” Ook financieel topman Chuck Stevens denkt dat "de terugroepactie de verder goede resultaten wat overschaduwen." Stevens sluit daarbij niet uit dat de kosten van het terugroepen uiteindelijk nog een stuk hoger zullen uitkomen.

Volgens General Motors stellen steeds meer instanties een officieel onderzoek in naar de mankementen die het bedrijf ruim tien jaar voor de buitenwereld verborgen hield. Behalve het Amerikaanse parlement en de dienst voor verkeersveiligheid NHTSA hebben nu ook het ministerie van justitie en de toezichthouder op de beurs onderzoekers op de zaak gezet. Verschillende Amerikaanse staten zeggen op dit moment eveneens de dossiers te bestuderen.