Dit was goed voor een marktaandeel van 12,1 procent. Wereldwijd verkocht PSA ruim anderhalf miljoen auto’s in de eerste zes maanden, dus een derde deel  van de totale productie wordt inmiddels op markten buiten Europa verkocht.

In Europa is de toename vooral gekomen door betere resultaten in Frankrijk, Spanje en het Verenigd Koninkrijk en door een betere prijsstrategie van beide merken van PSA.  In de markt van lichte bedrijfswagens boekte PSA een stijging van tien procent en is marktleider met een marktaandeel van ruim 21 procent.  Hoewel de markt in Europa nog steeds niet goed is, zijn de verkoopresultaten van de groep positief beïnvloed door succesvolle introducties en herpositionering van de merken. Vooral de 2008 is een succes want er zijn er al meer dan 164 duizend van geproduceerd en 65 procent ervan is een ‘premiumversie’, zo meldt Peugeot. Ook dit is van belang voor het concern, omdat dure versies een hogere marge hebben. Om de vraag naar de 2008 te kunnen bijhouden heeft de fabriek in Mulhouse een extra ploeg ingezet.  Bovendien zijn er van de 308 (Auto van het Jaar) sinds september vorig jaar 116 duizend verkocht.  En ook succesvol is de Citroën C4 Picasso waarvan er na één jaar 127 duizend zijn verkocht. Ook hier bestaat 64 procent van de verkopen uit de luxe versies. Bovendien is het merk DS succesvol. Er zijn in totaal al meer dan driehonderdduizend DS-en geproduceerd sinds de start van het ‘merk’.

PSA is bovendien de Europese leider op het gebied van een lage CO2-uitstoot. Het gemiddelde ligt nu op 111,8 gram (per 31 mei 2014). Het aandeel auto’s van de groep dat minder dan 111 gram uitstoot, ligt al op 66 procent.
Internationale verkopen zijn van groot belang voor PSA, omdat het concern veel te afhankelijk is van de verkopen in Europa en dat in de afgelopen crisis zwaar heeft moeten bezuren. Peugeot Citroën verkocht  over het eerste deel van het jaar inmiddels 585 duizend eenheden buiten Europa, en dan vooral China en Zuidoost-Azië waar er 360 duizend zijn verkocht. In de eerste helft van het jaar namen de verkopen in China toe met bij  28 procent (de totale markt met 12,8 procent) dankzij de prestaties van de joint venture Dongfeng Peugeot Citroën Automobile (DPCA) en Changan PSA Automobile (CAPSA). In Zuidoost-Azië is er nog sprake van totaal andere aantallen, want ondanks een toename van 18 procent was de totale afzet in H1-2014 toch nog maar 3.450 stuks.  In Maleisië gaat het al beter met de verkopen en de groep is nu ook begonnen in Vietnam met de eerste afleveringen van de plaatselijk geassembleerde Peugeot 408.

Topman Carlos Tavares zei er het volgende over de resultaten in H1: "Aan het einde van dit eerste deel van het jaar ben ik blij te zien dat de verkopen van de groep toenemen. Ons strategische plan ‘Back in the race’  levert de geplande resultaten, zoals de toename van de wereldwijde verkopen met 5,5 procent. Maar we moeten blijven focussen op het volgen van ons routeplan omdat de omgeving nog steeds onstabiel is,  met name in Europa, Latijns-Amerika en Rusland."

In het tweede deel van het jaar zal PSA zijn drie merken Peugeot, Citroën en DS blijven differentiëren en zal het zijn meer toegespitste wereldwijde productplan ontwikkelen om op meer efficiënte wijze de markt te bedienen.