GM wil goedkoop merk voor Europa

General Motors wil een eigen goedkoop merk op de Europese markt brengen om de steeds sterkere concurrentie van vooral Dacia het hoofd te bieden.

"Dacia is iets heel moois. General Motors is absoluut geen Dacia maar dit hele marktsegment met budget- en goedkope binnenkomer-auto’s is erg interessant. We moeten toch bewondering voor ze hebben,” aldus ceo Karl-Thomas Neumann van Opel, tegenover de Financial Times.
In het eerste halfjaar heeft Dacia – een dochter van Renault – in Europa 36 procent meer auto’s weten te verkopen terwijl Skoda op een plus van bijna twintig procent uitkwam. Bij Opel bleef de toename echter beperkt tot net acht procent. GM ziet daarin alle aanleiding om ’t zelf in het segment van goedkope auto’s te proberen. Dat zou de al tijden kwakkelende winstgevendheid van de Europese tak wat kunnen opvijzelen, hoopt Neumann. ‘’We zijn dan ook absoluut naar dat segment aan het kijken.” Een nieuw merk zou ook het gat kunnen opvullen dat wordt veroorzaakt door het wegtrekken van Chevrolet uit Europa. Op de aankondiging daarvan zijn de verkopen van Chevrolet in het afgelopen halfjaar al met de helft gedaald. (bron: Financial Times)

Reacties

Beste meneer Neuman, ik heb een geweldige ingeving voor u. Wat als u nu een het merk Chevrolet eens introduceert. Chevrolet heeft in de usa nl dezelfde stauur als bv Dacia of Skoda. Bovendien profiteert u als bonus nog even van de meagsponsering van Man United. Oh nee dat kan natuurlijk niet, jullie hebben dat merk net de nek omgedraaid ten faveure van Opel.

Geplaatst door: The Big E op

Goed nieuws heb ik voor u! Heb laatst een Mokka zien rijden, ja echt waar hoor! En ook al een paar van die lelijke Adam’s.
Was toch doorgegaan met Chevrolet; een veel betere auto dan een Opel.Hoeveel Matizzen zijn er niet verkocht destijds.Bijna een cultus geweest.

Geplaatst door: Dick op
GM wil goedkoop merk voor Europa - Automobielmanagement.nl

GM wil goedkoop merk voor Europa

General Motors wil een eigen goedkoop merk op de Europese markt brengen om de steeds sterkere concurrentie van vooral Dacia het hoofd te bieden.

"Dacia is iets heel moois. General Motors is absoluut geen Dacia maar dit hele marktsegment met budget- en goedkope binnenkomer-auto’s is erg interessant. We moeten toch bewondering voor ze hebben,” aldus ceo Karl-Thomas Neumann van Opel, tegenover de Financial Times.
In het eerste halfjaar heeft Dacia – een dochter van Renault – in Europa 36 procent meer auto’s weten te verkopen terwijl Skoda op een plus van bijna twintig procent uitkwam. Bij Opel bleef de toename echter beperkt tot net acht procent. GM ziet daarin alle aanleiding om ’t zelf in het segment van goedkope auto’s te proberen. Dat zou de al tijden kwakkelende winstgevendheid van de Europese tak wat kunnen opvijzelen, hoopt Neumann. ‘’We zijn dan ook absoluut naar dat segment aan het kijken.” Een nieuw merk zou ook het gat kunnen opvullen dat wordt veroorzaakt door het wegtrekken van Chevrolet uit Europa. Op de aankondiging daarvan zijn de verkopen van Chevrolet in het afgelopen halfjaar al met de helft gedaald. (bron: Financial Times)

Reacties

Beste meneer Neuman, ik heb een geweldige ingeving voor u. Wat als u nu een het merk Chevrolet eens introduceert. Chevrolet heeft in de usa nl dezelfde stauur als bv Dacia of Skoda. Bovendien profiteert u als bonus nog even van de meagsponsering van Man United. Oh nee dat kan natuurlijk niet, jullie hebben dat merk net de nek omgedraaid ten faveure van Opel.

Geplaatst door: The Big E op

Goed nieuws heb ik voor u! Heb laatst een Mokka zien rijden, ja echt waar hoor! En ook al een paar van die lelijke Adam’s.
Was toch doorgegaan met Chevrolet; een veel betere auto dan een Opel.Hoeveel Matizzen zijn er niet verkocht destijds.Bijna een cultus geweest.

Geplaatst door: Dick op