Deze resultaten liggen in lijn met de doelstelling voor het hele jaar, aldus de ceo. Met de verkoop wereldwijd van 1,36 miljoen euro’s is het aantal registraties van personenauto’s en lichte bedrijfswagens van de Renault Groep in het eerste halfjaar met 4,1 procent  gestegen, op een mondiale markt die met 4,7 procent steeg. In de eerste helft van het jaar droegen in Europa de sterke prestaties van nieuwe modellen  bij aan het één procentpunt hogere marktaandeel. Hierdoor was de groep in staat de sterke vertraging in zijn belangrijkste opkomende markten te compenseren. De omzet in het eerste halfjaar bedroeg 19,82 miljard euro, dat is een daling van drie procent ten opzichte van het H1-2013.

De bijdrage van de divisie auto’s in het geheel bedraagt 18,74 miljard, dat is een daling van 3,3 procent ten opzichte van het H1-2013. Deze daling is voornamelijk het gevolg van een negatief wisselkoerseffect, zo meldt Renault. Ondanks de stijging van het aantal registraties was het volume-effect negatief waaruit blijkt dat er een correctie heeft plaatsgevonden vanuit de voorraden van het dealernetwerk. Eind juni 2014 vertegenwoordigden de totale voorraden (inclusief die van het dealernetwerk) 62 verkoopdagen, tegenover 67 eind juni 2013. Tegelijkertijd profiteert Renault van een stijging van verkopen aan partnerbedrijven en boekte een positief prijseffect, voortvloeiend uit het beleid in opkomende markten om de zwakke buitenlandse valuta’s te compenseren.
De operationele marge over H1 van de Renault Groep bedroeg 729 miljoen euro tegenover 583 miljoen in het eerste halfjaar 2013. De operationele marge was 3,7 procent van de omzet, dat was 2,9 procent  in H1-2013. De operationele marge van de autodivisie is met 1,9 procent van de omzet overigens veel lager, hoewel de marge wel steeg met 137 miljoen tot 348 miljoen euro. Dit betere resultaat wordt bereikt met name dankzij grotere volumes in Europa en strikte kostenbeheersing.
De bijdrage van de financieringstak aan de exploitatiewinst van de groep bedraagt 381 miljoen euro, tegenover 372 miljoen in H1-2013. De overige exploitatiebaten en -lasten bedragen minus 265 miljoen euro, hoofdzakelijk als gevolg van een voorziening voor het competitiviteitsakkoord in Frankrijk en de waardevermindering van activa. Zo komt het exploitatieresultaat uiteindelijk uit op 464 miljoen euro, tegenover -249 miljoen euro in H1-2013. De bijdrage van partnerbedrijven, voornamelijk Nissan, komt in de eerste helft van 2014 op 725 miljoen euro, tegenover 749 miljoen in H1-2013.