Volvo krijgt meer zelfvertrouwen

Volvo heeft in de eerste helft van dit jaar weer winst gemaakt tegenover verlies over dezelfde periode vorig jaar.

Dat meldde de Zweedse automaker afgelopen woensdag in het kader van de presentatie van de halfjaarcijfers. Topman Håkan Samuelsson sprak van een "bemoedigend" halfjaar en verwacht over het hele jaar een verkoopplus van 10 procent.

Volvo, dat sinds 2010 in Chinese handen is, zag de winst stijgen naar 535 miljoen kroon (58,4 miljoen euro), tegenover een verlies van 778 miljoen kroon over dezelfde periode vorig jaar. De omzet van het concern steeg in de eerste 6 maanden van het jaar met 15 procent tot 64,8 miljard kroon.
De verkoop in China nam met ruim 34 procent toe. Het concern ligt naar eigen zeggen op koers om dit jaar 80.000 auto’s op de Chinese markt te brengen. Op de Europese automarkt vertoonde de omzet van Volvo tekenen van herstel, met toenemende vraag naar haar modellen in onder meer Nederland, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.

De ambitie van het bedrijf is om de verkopen op termijn te verdubbelen naar 800.000 auto’s op jaarbasis. De verkoop steeg in de eerste helft van dit jaar met 9,5 procent naar 229.013 auto’s. Vorig jaar waren dat er in dezelfde periode nog 209.117. De autobouwer heeft grote verwachtingen van de nieuwe XC90, waarvan de onthulling eind augustus plaats zal vinden.
De tweede generatie van deze SUV is Volvo’s eerste model op het modulaire platform Scalable Product Architecture (SPA). Binnen 2 jaar wil Volvo ook de nieuwe S80 en V70 introduceren op deze bodemsectie. Daarna volgen de opvolgers van de S60/V60 en XC60. Voor de V40 wordt samen met het Chinese moederbedrijf Geely een andere bodemplaat ontwikkeld.

Bron: Autointernationaal

Volvo krijgt meer zelfvertrouwen - Automobielmanagement.nl

Volvo krijgt meer zelfvertrouwen

Volvo heeft in de eerste helft van dit jaar weer winst gemaakt tegenover verlies over dezelfde periode vorig jaar.

Dat meldde de Zweedse automaker afgelopen woensdag in het kader van de presentatie van de halfjaarcijfers. Topman Håkan Samuelsson sprak van een "bemoedigend" halfjaar en verwacht over het hele jaar een verkoopplus van 10 procent.

Volvo, dat sinds 2010 in Chinese handen is, zag de winst stijgen naar 535 miljoen kroon (58,4 miljoen euro), tegenover een verlies van 778 miljoen kroon over dezelfde periode vorig jaar. De omzet van het concern steeg in de eerste 6 maanden van het jaar met 15 procent tot 64,8 miljard kroon.
De verkoop in China nam met ruim 34 procent toe. Het concern ligt naar eigen zeggen op koers om dit jaar 80.000 auto’s op de Chinese markt te brengen. Op de Europese automarkt vertoonde de omzet van Volvo tekenen van herstel, met toenemende vraag naar haar modellen in onder meer Nederland, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.

De ambitie van het bedrijf is om de verkopen op termijn te verdubbelen naar 800.000 auto’s op jaarbasis. De verkoop steeg in de eerste helft van dit jaar met 9,5 procent naar 229.013 auto’s. Vorig jaar waren dat er in dezelfde periode nog 209.117. De autobouwer heeft grote verwachtingen van de nieuwe XC90, waarvan de onthulling eind augustus plaats zal vinden.
De tweede generatie van deze SUV is Volvo’s eerste model op het modulaire platform Scalable Product Architecture (SPA). Binnen 2 jaar wil Volvo ook de nieuwe S80 en V70 introduceren op deze bodemsectie. Daarna volgen de opvolgers van de S60/V60 en XC60. Voor de V40 wordt samen met het Chinese moederbedrijf Geely een andere bodemplaat ontwikkeld.

Bron: Autointernationaal