Mahindra koopt restanten Saab

De Indiase miljardair Anand Mahindra is volgens Financial Times bijna rond met de overname van de restanten van Saab. Het is een stap in het kader van de wereldwijde expansie van het bedrijf van Mahindra, wiens auto groep Mahindra & Mahindra een toonaangevende fabrikant is van SUV’s.

De Indiër wil een meerderheidsbelang verwerven in NEVS, National Electric Vehicle Sweden, de huidige eigenaar van Saab. Het bedrijf wordt vanuit Hong Kong geleid en probeerde het Zweedse merk weer te introduceren als producent van elektrische auto’s voordat het zelf in financiële problemen kwam. De krant heeft deze informatie na inzage in documenten die zijn ingediend bij een Zweedse rechtbank.

Anand Mahindra probeerde in 2009 ook al Jaguar Land Rover te kopen, maar verloor de deal aan Tata. Een eerdere poging om het Saab-merk te kopen, mislukte.

Mahindra is zich bewust van de waarde van een merknaam. Eerder zei hij tegen de Britse krant dat hij om wereldwijd te groeien merknamen nodig heeft. "Die kun je niet bouwen, zoiets kan een levenlang duren en wij hebben haast." (HHem)

Mahindra koopt restanten Saab - Automobielmanagement.nl

Mahindra koopt restanten Saab

De Indiase miljardair Anand Mahindra is volgens Financial Times bijna rond met de overname van de restanten van Saab. Het is een stap in het kader van de wereldwijde expansie van het bedrijf van Mahindra, wiens auto groep Mahindra & Mahindra een toonaangevende fabrikant is van SUV’s.

De Indiër wil een meerderheidsbelang verwerven in NEVS, National Electric Vehicle Sweden, de huidige eigenaar van Saab. Het bedrijf wordt vanuit Hong Kong geleid en probeerde het Zweedse merk weer te introduceren als producent van elektrische auto’s voordat het zelf in financiële problemen kwam. De krant heeft deze informatie na inzage in documenten die zijn ingediend bij een Zweedse rechtbank.

Anand Mahindra probeerde in 2009 ook al Jaguar Land Rover te kopen, maar verloor de deal aan Tata. Een eerdere poging om het Saab-merk te kopen, mislukte.

Mahindra is zich bewust van de waarde van een merknaam. Eerder zei hij tegen de Britse krant dat hij om wereldwijd te groeien merknamen nodig heeft. "Die kun je niet bouwen, zoiets kan een levenlang duren en wij hebben haast." (HHem)