Het merk zal veel van de opnieuw tot leven gewekte merkkarakteristieken bekendmaken als het de Alfa Romeo Sedan lanceert op 24 juni in Italië. De ceo van Fiat Chrysler Automobiles, Sergio Marchionne, heeft gezegd dat daarna elke zes tot negen maanden een nieuwe auto volgt totdat het gamma compleet is. De auto’s krijgen achterwielaandrijving. Harald Wester, de merkenbaas van Alfa Romeo, wilde niet zeggen of de sedan de naam Giulia krijgt. Hij zei wel dat de namen Giulia en Giulietta ‘mijlpalen’ zijn in de geschiedenis van het merk en dat de namen het waard zijn te overwegen. Wester zei dat de sedan zal concurreren met bijvoorbeeld de BMW M3.
Voor dealers in de VS is de nieuwe Alfa Romeo belangrijk want het is daar het eerste volumemodel. Afgelopen november begon Alfa met autoverkopen in de VS voor het eerst sinds 1995. Dealers verkochten daarna slechts negentig stuks van de 4C in november en december. Van deze 4C komt er een spider in de zomer.
Alfa Romeo wil in 2018 een jaarlijkse verkoop realiseren van vierhonderdduizend stuks. Men denkt dat er 150 duizend van in Noord-Amerika zullen worden verkocht. De toekomstige Alfa-klanten rijden nu vooral de duurdere Duitse of Japanse sportieve auto’s, denkt Wester. Zijn baas Marchionne wil weer meedoen met ‘de grote jongens’ in het premiumsegment zoals Mercedes en BMW. Volgens hem is het niet lang geleden dat de Duitsers met jaloerse blikken naar Alfa Romeo keken. En die tijd zal terugkeren, dankzij achthonderd ingenieurs ‘die in bunkers aan de toekomst van Alfa werken’. Marchionne voorspelde ook dat in de VS zijn Alfa eerder zal floreren dan Tesla.