Ook Skoda zet nieuwe records neer

Ook Skoda behoort tot de reeks autofabrikanten die afgelopen jaar nieuwe records neer konden zetten. De omzet kwam uit op 11,8 miljard euro, bijna veertien procent meer dan in 2013.

De operationele winst nam met 56 procent toe tot 817 miljoen, wat een operationele marge van 7 procent oplevert. Na belastingen kwam de winst onder de streep uiteindelijk uit op 665 miljoen vergeleken bij 455 miljoen een jaar eerder.

Zoals al eerder gemeld wist de VW-dochter voor het eerst meer dan een miljoen auto’s in één jaar te verkopen. De teller kwam uiteindelijk uit op 1.037.200. "Met die mijlpaal hebben we ons nu definitief geschaard onder de volumefabrikanten op de internationale markten. We gaan op deze basis verder met onze groeistrategie", aldus CEO prof dr h.c. Winfried Vahland.

Het succesverhaal lijkt ook dit jaar door te gaan want over de eerste twee maanden kwamen de wereldwijde verkopen van het Tsjechische merk met 163 duizend auto’s – ook een record – weer een kleine acht procent hoger uit. Vahland schrijft de opgaande lijn toe aan met name de vele nieuwe modellen waarmee het merk de klanten weet aan te spreken. Op het programma voor de komende maanden staan nog een nieuwe Octavia en Fabia en special-editions van de Fabia, Rapid, Octavia en Yeti.

Ook Skoda zet nieuwe records neer - Automobielmanagement.nl

Ook Skoda zet nieuwe records neer

Ook Skoda behoort tot de reeks autofabrikanten die afgelopen jaar nieuwe records neer konden zetten. De omzet kwam uit op 11,8 miljard euro, bijna veertien procent meer dan in 2013.

De operationele winst nam met 56 procent toe tot 817 miljoen, wat een operationele marge van 7 procent oplevert. Na belastingen kwam de winst onder de streep uiteindelijk uit op 665 miljoen vergeleken bij 455 miljoen een jaar eerder.

Zoals al eerder gemeld wist de VW-dochter voor het eerst meer dan een miljoen auto’s in één jaar te verkopen. De teller kwam uiteindelijk uit op 1.037.200. "Met die mijlpaal hebben we ons nu definitief geschaard onder de volumefabrikanten op de internationale markten. We gaan op deze basis verder met onze groeistrategie", aldus CEO prof dr h.c. Winfried Vahland.

Het succesverhaal lijkt ook dit jaar door te gaan want over de eerste twee maanden kwamen de wereldwijde verkopen van het Tsjechische merk met 163 duizend auto’s – ook een record – weer een kleine acht procent hoger uit. Vahland schrijft de opgaande lijn toe aan met name de vele nieuwe modellen waarmee het merk de klanten weet aan te spreken. Op het programma voor de komende maanden staan nog een nieuwe Octavia en Fabia en special-editions van de Fabia, Rapid, Octavia en Yeti.