Peugeot wil fabriek bouwen in Marokko

Peugeot wil een eigen autofabriek bouwen in Marokko om van daar uit de landen in Noord-Afrika beter te kunnen bedienen.

De Franse fabrikant wil dat met name doen met de Peugeot 301 die sinds 2012 op de markt is en speciaal is bedoeld voor de opkomende landen. Dat model wordt op dit moment gebouwd in Vigo in Spanje, in Wuhan in China en in Kaduna in Nigeria.

In eerste instantie zou het gaan om een kleinere fabriek die 100.000 auto’s per jaar moet kunnen bouwen, melden de Franse media. Behalve de 301 kunnen dat dan ook de 208 en 308 zijn. Peugeots Chinese partner zou ook willen meebetalen aan het project. De grote Franse autobedrijven proberen in noordelijk Afrika, een gebied dat vroeger grotendeels tot Frankrijk behoorde, een nieuwe markt te vinden om de problemen in Rusland en ook in Brazilië op te vangen. Renault heeft er ook al enkele jaren een fabriek in Tanger.

Peugeot wil fabriek bouwen in Marokko - Automobielmanagement.nl

Peugeot wil fabriek bouwen in Marokko

Peugeot wil een eigen autofabriek bouwen in Marokko om van daar uit de landen in Noord-Afrika beter te kunnen bedienen.

De Franse fabrikant wil dat met name doen met de Peugeot 301 die sinds 2012 op de markt is en speciaal is bedoeld voor de opkomende landen. Dat model wordt op dit moment gebouwd in Vigo in Spanje, in Wuhan in China en in Kaduna in Nigeria.

In eerste instantie zou het gaan om een kleinere fabriek die 100.000 auto’s per jaar moet kunnen bouwen, melden de Franse media. Behalve de 301 kunnen dat dan ook de 208 en 308 zijn. Peugeots Chinese partner zou ook willen meebetalen aan het project. De grote Franse autobedrijven proberen in noordelijk Afrika, een gebied dat vroeger grotendeels tot Frankrijk behoorde, een nieuwe markt te vinden om de problemen in Rusland en ook in Brazilië op te vangen. Renault heeft er ook al enkele jaren een fabriek in Tanger.