Volkswagen t/m mei 2015 grootste autofabrikant

De Volkswagen Groep is hard op weg Toyota af te lossen als grootste autofabrikant ter wereld.

In de eerste vijf maanden van dit jaar verkochten de Duitsers wereldwijd 4,2 miljoen nieuwe voertuigen. Toyota kwam tot ruim 4,1 miljoen. General Motors bleef op de derde plaats, met over deze periode iets meer dan vier miljoen stuks.

De verkopen in januari t/m mei liggen bij VW 0,2 procent hoger dan in dezelfde periode vorig jaar.  Toyota daarentegen moest vier procent inleveren. Als de huidige trend aanhoudt, dan komt VW c.s. dit jaar qua aan de man gebrachte auto’s zo’n 200 duizend hoger uit dan de Japanse rivaal: afgerond 10,1 versus  9,9 miljoen. GM blijft in de slipstream, met 9,7 miljoen als prognose over heel 2015.

Ter relativering wijzen analisten er op dat het succes van de VW-merken deels te danken is aan de vele aanbiedingen, wat uiteindelijk ongunstig uit kan pakken voor de financiële resultaten van de onderneming. Dat Toyota minder verkoopt dan vorig jaar komt ook doordat het meer belang hecht aan winstgevendheid dan aan aantallen. Tegelijk lijkt het alsof de piek in de wereldproductie in zicht komt – of inmiddels zelfs al voorbij is – zoals met name Toyota al eerder voorspelde.  

 

Reacties

Da’s mooi 10 miljoen in vijf maanden. Net zo veel als heel 2014! Of een rekenfoutje?

Geplaatst door: R. de Wolf op

Heer de Wolf, dank voor uw oplettendheid. Bericht inmiddels aangepast.

Geplaatst door: Redactie Automobiel Management op
Volkswagen t/m mei 2015 grootste autofabrikant - Automobielmanagement.nl

Volkswagen t/m mei 2015 grootste autofabrikant

De Volkswagen Groep is hard op weg Toyota af te lossen als grootste autofabrikant ter wereld.

In de eerste vijf maanden van dit jaar verkochten de Duitsers wereldwijd 4,2 miljoen nieuwe voertuigen. Toyota kwam tot ruim 4,1 miljoen. General Motors bleef op de derde plaats, met over deze periode iets meer dan vier miljoen stuks.

De verkopen in januari t/m mei liggen bij VW 0,2 procent hoger dan in dezelfde periode vorig jaar.  Toyota daarentegen moest vier procent inleveren. Als de huidige trend aanhoudt, dan komt VW c.s. dit jaar qua aan de man gebrachte auto’s zo’n 200 duizend hoger uit dan de Japanse rivaal: afgerond 10,1 versus  9,9 miljoen. GM blijft in de slipstream, met 9,7 miljoen als prognose over heel 2015.

Ter relativering wijzen analisten er op dat het succes van de VW-merken deels te danken is aan de vele aanbiedingen, wat uiteindelijk ongunstig uit kan pakken voor de financiële resultaten van de onderneming. Dat Toyota minder verkoopt dan vorig jaar komt ook doordat het meer belang hecht aan winstgevendheid dan aan aantallen. Tegelijk lijkt het alsof de piek in de wereldproductie in zicht komt – of inmiddels zelfs al voorbij is – zoals met name Toyota al eerder voorspelde.  

 

Reacties

Da’s mooi 10 miljoen in vijf maanden. Net zo veel als heel 2014! Of een rekenfoutje?

Geplaatst door: R. de Wolf op

Heer de Wolf, dank voor uw oplettendheid. Bericht inmiddels aangepast.

Geplaatst door: Redactie Automobiel Management op