Het Japanse merk kiest heel bewust voor de benaming Suzuki Next 100 want over vijf jaar bestaat het bedrijf honderd jaar. Maar voordat de Japanners het jaar 2020 inluiden, gaat de bedrijfsstructuur op de schop en komen er in totaal twintig nieuwe modellen uit. De focus ligt nog altijd op het A- t/m C-segment, waaronder een serie cross-overs. Voor de thuismarkt zullen zogeheten kei-cars niet worden verwaarloosd.
Op de komende IAA autoshow van Frankfurt presenteert Suzuki een productieversie van de iK-2 conceptstudie. Dit betreft een vijfdeurs hatchback die boven de Swift wordt gepositioneerd en qua prijs met de Skoda Rapid Spaceback gaat concurreren. Ook de conceptstudie iM-4, die afgelopen maart op de autosalon van Genève werd gepresenteerd, gaat in productie maar pas een jaar later. Voor beide modellen is een belangrijke rol weggelegd bij het opkrikken van de verkoopcijfers van Suzuki. De bedoeling is om op jaarbasis 3,4 miljoen auto’s te verkopen met ingang van het fiscale jaar 2019/2020 (dat op 1 april 2019 begint en eindigt op 31 maart 2020). Vorig fiscaal jaar verkocht Suzuki wereldwijd nog 2,87 miljoen auto’s. Alle exemplaren worden gebouwd in Japan, India, Indonesië, Thailand en Hongarije. Aan het roer van Suzuki staat overigens niet langer de oude Osamu Suzuki. Zijn 56-jarige zoon Toshihiro Suzuki volgt hem op en zal het vijfjarenplan gaan implementeren. Senior blijft wel aan als voorzitter en topman, maar zijn zoon wordt verantwoordelijk voor het te voeren beleid van het bedrijf.