De Daimler groep als geheel zette met 714.800 voertuigen 14 procent meer af. Dat leidde tot een toename van de nettowinst met 8 procent naar 2,4 miljard euro op een omzet die met 31,5 miljard 19 procent hoger lag. Daimler blijft dan ook erg optimistisch voor heel 2015 waarin ‘een significante groei in aantal verkochte auto’s en omzet wordt voorzien’.

"We hebben de marge die we ons als doel hadden gesteld voor Mercedes-Benz in de eerste jaarhelft gehaald. In de andere autodivisies staan we op het punt dat eveneens te doen," zegt topman dr. Dieter Zetsche. "We gaan systematisch door op de gekozen weg om het potentieel van Daimler optimaal te gebruiken. We houden ons productengamma jong en aantrekkelijk met een verdere uitbreiding van het aantal modellen." Daimler voegt daar wel aan toe dat de winstgroei voor een deel te danken is aan opwaardering van de aandelen Tesla die het in bezit heeft.

Mercedes-Benz blijft vrijwel overal in de wereld een succes. Zo werden er afgelopen kwartaal 71 procent meer van verkocht in Zuid-Korea, 54 procent meer in Japan en 34 procent meer in China. In Europa deed het merk met de ster vooral goede zaken in Italië en Groot-Brittannië terwijl er op de Duitse thuismarkt 7 procent meer nieuwe Mercedessen werden verkocht. Ook Daimler-Trucks deed het goed in Europa met 15 procent meer verkochte voertuigen.