Nederlandse toeleveranciers op bezoek bij Volvo

Een groep Nederlandse toeleveranciers aan de auto-industrie is op bezoek geweest bij Volvo Cars en bij Volvo Trucks in Zweden. Onder de 34 deelnemers aan de missie waren grote bedrijven als AkzoNobel, TenCate, Philips Lumileds en TomTom.

Nederlandse toeleveranciers op bezoek bij Volvo

Dat meldt het Financieel Dagblad. De presentaties in de Volvo Hallen waren georganiseerd door het RAI Industry Platform. "Wij zijn blij dat we onze leden op het hoogste niveau een entree kunnen bezorgen bij de autofabrikanten. Nederland beschikt over hoogwaardige industriële technologie waar de eindfabrikanten hun voordeel mee kunnen doen," zegt Eddy van der Vorst, voorzitter van het RAI Industry Platform, in het FD.

Volgens Van der Vorst is het overbrengen van die boodschap een subtiel maar hard spel. "Dat moet je weten te spelen, want er komt veel bij kijken. Je moet erachter zien te komen wat de toekomstige behoeften zijn van een eindfabrikant en wie de ‘decisionmakers’ zijn, zodat jouw innovatie en jouw materialen gespecificeerd worden. Wij doen dat met onze formule van de Tech-Day, die is businessdriven." RAI Industry Platform heeft eerder soortgelijke bijeenkomsten georganiseerd bij Toyota Europe en bij Jaguar Land Rover terwijl een meeting bij Daimler op de agenda staat voor later dit jaar. 

Nederlandse toeleveranciers op bezoek bij Volvo - Automobielmanagement.nl

Nederlandse toeleveranciers op bezoek bij Volvo

Een groep Nederlandse toeleveranciers aan de auto-industrie is op bezoek geweest bij Volvo Cars en bij Volvo Trucks in Zweden. Onder de 34 deelnemers aan de missie waren grote bedrijven als AkzoNobel, TenCate, Philips Lumileds en TomTom.

Nederlandse toeleveranciers op bezoek bij Volvo

Dat meldt het Financieel Dagblad. De presentaties in de Volvo Hallen waren georganiseerd door het RAI Industry Platform. "Wij zijn blij dat we onze leden op het hoogste niveau een entree kunnen bezorgen bij de autofabrikanten. Nederland beschikt over hoogwaardige industriële technologie waar de eindfabrikanten hun voordeel mee kunnen doen," zegt Eddy van der Vorst, voorzitter van het RAI Industry Platform, in het FD.

Volgens Van der Vorst is het overbrengen van die boodschap een subtiel maar hard spel. "Dat moet je weten te spelen, want er komt veel bij kijken. Je moet erachter zien te komen wat de toekomstige behoeften zijn van een eindfabrikant en wie de ‘decisionmakers’ zijn, zodat jouw innovatie en jouw materialen gespecificeerd worden. Wij doen dat met onze formule van de Tech-Day, die is businessdriven." RAI Industry Platform heeft eerder soortgelijke bijeenkomsten georganiseerd bij Toyota Europe en bij Jaguar Land Rover terwijl een meeting bij Daimler op de agenda staat voor later dit jaar.