Zoals het er nu naar uitziet zijn de Franse merken dit jaar nog wel op de autobeurs welke voor oktober op de agenda staat. Dat kan echter wel eens de laatste keer zijn, zo blijkt uit de woorden van Tavares. Als de Franse thuismerken hun deelname stoppen, dan verliest de autosalon een groot deel van haar aantrekkingskracht. Bovendien treedt dan een vicieuze cirkel in werking omdat dan het aantal bezoekers daalt en het voor andere merken weer minder interessant wordt om te komen. Volgens de organisatoren hebben Jaguar, Porsche, Mitsubishi én Tesla in ieder geval laten weten wel met een stand naar Parijs te komen. 

Eerder hebben Ford en Volvo al aangekondigd dat ze definitief al niet aanwezig zullen op de komende aflevering van de autosalon. Volvo en haar eigenaar Geely concentreren zich op de autotentoonstellingen ‘die de meeste impact hebben’. Ze kiezen dan voor Genève, Detroit, Shanghai en Beijing. "Het zijn hoge kosten, wij willen ons budget zo goed mogelijk over het terrein verdelen. We hebben in dat verband ook besloten om niet meer naar Frankfurt te komen," zegt directeur communicatie Marc Debord. Waarom Ford precies verstek laat gaan in Parijs is niet bekend, maar voor Mazda past het evenement niet in de agenda voor de lancering van nieuwe producten. Overigens hebben de organisatoren van een autotentoonstelling in Leipzig besloten die af te blazen omdat er niet genoeg fabrikanten willen meedoen.