De omzet ging met 11,7 procent omhoog naar bijna 10,5 miljard euro waarvan ruim 9,9 miljard uit de autodivisie.
Die goede resultaten schrijft Renault voor een deel toe aan het herstel op de Europese automarkt. Renault wist daar, samen met Dacia, bijna 9 procent meer auto’s te verkopen dan in dezelfde periode in 2015. Dat is met name te danken aan het succes van de nieuwe modellen en de aanhoudend goede gang van zaken met de Clio 4 en Captur.
Wat Dacia betreft doet vooral de Sandero het nog altijd goed. De groep heeft in de EU nu een marktaandeel van nagenoeg tien procent. Renault voorspelt dat de Europese automarkt over heel 2016 met 5 procent zal groeien terwijl eerder werd uitgegaan van 2 procent. Verder deed de groep het buitengewoon goed in Afrika, wat de verliezen in Rusland, Brazilië en Algerije compenseerde. Daarnaast profiteerde Renault sterk van het weer open gaan van de markt in Iran. Daar verkocht het Franse merk daardoor 600 procent meer auto’s dan een jaar eerder.