Over de eerste vier maanden komt de teller nu uit op een plus van 7,7 procent. Een behoorlijk aantal Fransen lijkt de voorkeur te geven aan een nieuwe boven een tweedehands auto want de occassionmarkt groeide slechts met 1,5 procent. Verder werden er in Frankrijk ook weer bijna 8 procent méér kleinere bestelwagens afgezet.

De Franse thuismerken konden hun gezamenlijke marktaandeel opvoeren naar 55,8 procent, en dat is 5,5 procentpunt meer dan in april 2015. Dat is vooral te danken aan Renault dat vorige maand ruim 8 procent meer auto’s verkocht. Bij dochtermerk Dacia is de vaart er uit want dat verkocht nagenoeg even veel auto’s als vorig jaar rond deze tijd. Peugeot kwam nog op een plus van 4,6 procent maar bij Citroën bleef de groei beperkt tot net een half procentje. Verder bleef Volkswagen met een plus van 3,1 procent ruim onder de markttrend. Sterke uitschieters waren Hyundai, BMW, Mercedes alsmede Fiat en Jeep.