De winst voor belastingen kwam met 155 miljoen ruim 13 procent hoger uit. De autodivisie wist ondanks dieselgate met 67.350 eenheden 6,5 procent meer voertuigen af te zetten. Belron, in ons land werkend als Car Glass, haalde een organische omzetgroei van bijna vijf procent.

"De prestaties van d’Ieteren Auto overtroffen aanzienlijk de verwachtingen," stelt het beursgenoteerde bedrijf. Het marktaandeel bleef ook nagenoeg stabiel op 22 procent. "De verkopen profiteerden van de sterke groei van de Belgische automarkt, succesvolle campagnes tijdens het Brusselse Autosalon, vervangingen van modellen en lanceringen van nieuwe modellen. De aanzienlijke verbetering van het bedrijfsresultaat is toe te schrijven aan grotere volumes en hogere prijzen in combinatie met efficiëntieverhogingen. De solide groei van de verkopen bij Belron vloeide voornamelijk voort uit de stijgingen van het marktaandeel in de VS en Duitsland en de verbeterende prestaties in het VK."

Volkswagen bleef de Belgische marktleider, voornamelijk dankzij het succes van de nieuwe Touran en de Tiguan Edition (oude versie). Audi stond op de 2e plaats in het gekrompen premiumsegment, dankzij het succes van de nieuwe A4 en Q7. Het aandeel van SEAT daalde lichtjes doordat de goede prestaties van de Ibiza en Alhambra gecompenseerd werden door de stopzetting van de Altea. Alle modellen van Škoda droegen bij aan de stijging van het marktaandeel van het merk. Het marktaandeel van Porsche bleef stabiel op een hoog niveau.

De Belgische Volkswagen-importeur maakt verder geen woorden vuil aan de nasleep van dieselgate.