PSA wil meer dan 2.000 banen schrappen

PSA wil in Frankrijk nog eens meer dan 2.000 banen schrappen, ongeveer drie procent van het totale bestand.

PSA wil meer dan 2.000 banen schrappen

PSA, het moederbedrijf van Peugeot, Citroën en DS, acht dat nodig vanwege de gevolgen van Brexit maar ook door de toenemende druk op dieselauto’s die nog altijd een groot deel van het huidige aanbod uitmaken. Met name in Frankrijk zelf wordt de kritiek op dieselauto’s, ook van de kant van de overheid, steeds scherper.

"We moeten voorzichtig zijn voor de toekomst," stelt de directie in een uitgelekt document. Om de bonden rustig te houden, hoopt PSA de reductie te realiseren door vervroegde pensionering en vrijwillig vertrek. Volgens de berichten zou een deel van de te schrappen banen ‘vallen’ bij Faurencia, de onderdelendochter van PSA. De Franse autofabrikant heeft in het kader van de herstelplannen de laatste vier jaar al meer dan 17.000 banen in haar wereldwijde organisatie geschrapt.

PSA wil meer dan 2.000 banen schrappen - Automobielmanagement.nl

PSA wil meer dan 2.000 banen schrappen

PSA wil in Frankrijk nog eens meer dan 2.000 banen schrappen, ongeveer drie procent van het totale bestand.

PSA wil meer dan 2.000 banen schrappen

PSA, het moederbedrijf van Peugeot, Citroën en DS, acht dat nodig vanwege de gevolgen van Brexit maar ook door de toenemende druk op dieselauto’s die nog altijd een groot deel van het huidige aanbod uitmaken. Met name in Frankrijk zelf wordt de kritiek op dieselauto’s, ook van de kant van de overheid, steeds scherper.

"We moeten voorzichtig zijn voor de toekomst," stelt de directie in een uitgelekt document. Om de bonden rustig te houden, hoopt PSA de reductie te realiseren door vervroegde pensionering en vrijwillig vertrek. Volgens de berichten zou een deel van de te schrappen banen ‘vallen’ bij Faurencia, de onderdelendochter van PSA. De Franse autofabrikant heeft in het kader van de herstelplannen de laatste vier jaar al meer dan 17.000 banen in haar wereldwijde organisatie geschrapt.