30.000 banen op de tocht bij Volkswagen

Bij het Volkswagen-concern moeten tot 2020 30.000 banen verdwijnen. Daarbij staat vooral de werkgelegenheid bij de Duitse fabrieken op de tocht. Daar moeten rond de 23.000 arbeidsplaatsen weg. Die en andere maatregelen moeten VW een besparing van vier miljard euro per jaar opleveren.

30.000 banen op de tocht bij Volkswagen

Dat staat volgens het Duitse Handelsblatt in het toekomstplan dat topman Matthias Müller vandaag, vrijdag, heeft voorgelegd aan de raad van toezicht. Volgens de krant heeft de ondernemingsraad wel bedongen dat alle fabrieken in Duitsland behouden blijven. Bovendien moet het banenverlies zonder gedwongen ontslagen worden gerealiseerd en mag er ook niet gesleuteld worden aan de lonen.

VW gaat zich steeds meer concentreren op elektrische auto’s en de digitalisering in en rond de auto, heeft Müller bevestigd. VW zal in die activiteiten ook vele miljarden investeren. Het concern heeft net ook weer meegedeeld dat een fabriek in Dresden, die momenteel alleen wordt gebruikt als bezoekerscentrum, weer in gebruik te nemen. Daar moet vanaf april volgend jaar de nieuwe e-Golf van de band rollen.

30.000 banen op de tocht bij Volkswagen - Automobielmanagement.nl

30.000 banen op de tocht bij Volkswagen

Bij het Volkswagen-concern moeten tot 2020 30.000 banen verdwijnen. Daarbij staat vooral de werkgelegenheid bij de Duitse fabrieken op de tocht. Daar moeten rond de 23.000 arbeidsplaatsen weg. Die en andere maatregelen moeten VW een besparing van vier miljard euro per jaar opleveren.

30.000 banen op de tocht bij Volkswagen

Dat staat volgens het Duitse Handelsblatt in het toekomstplan dat topman Matthias Müller vandaag, vrijdag, heeft voorgelegd aan de raad van toezicht. Volgens de krant heeft de ondernemingsraad wel bedongen dat alle fabrieken in Duitsland behouden blijven. Bovendien moet het banenverlies zonder gedwongen ontslagen worden gerealiseerd en mag er ook niet gesleuteld worden aan de lonen.

VW gaat zich steeds meer concentreren op elektrische auto’s en de digitalisering in en rond de auto, heeft Müller bevestigd. VW zal in die activiteiten ook vele miljarden investeren. Het concern heeft net ook weer meegedeeld dat een fabriek in Dresden, die momenteel alleen wordt gebruikt als bezoekerscentrum, weer in gebruik te nemen. Daar moet vanaf april volgend jaar de nieuwe e-Golf van de band rollen.