Audi versnelt in China, ook met elektrisch

Audi gaat haar activiteiten in China verder uitbreiden en wil daarbij, samen met haar partner FAW Group, vooral ook meer elektrische auto’s op de markt zetten.

Audi versnelt in China, ook met elektrisch

Audi wil de komende tien jaar veel nieuwe modellen lanceren, waaronder auto’s die worden gebouwd bij de fabrieken van FAW Volkswagen. Daarnaast komt er een apart bedrijf voor mobiliteits- en digitale diensten ‘om zo samen dit groeiende premium segment uit te breiden’.

CEO Rupert Stadler van Audi, directeur Jochem Heizmann van Volkswagen Group China en Xu Ping, bestuursvoorzitter van FAW Group, hebben daartoe een overeenkomst getekend in Changchu. "De laatste 29 jaar hebben Audi en FAW Group Chinese autogeschiedenis geschreven. Samen hebben we de premium market in China tot stand gebracht en voortdurend verder ontwikkeld. Nu beginnen we aan de tweede fase van ons groeipad," zei Stadler bij die gelegenheid. Verkoopdirecteur Dietmar Voggenreiter voegde daar aan toe: "China is marktleider in de wereld voor elektrische mobiliteit. Met ons e-tron initiatief willen we hier een aansprekend premium-aanbod van producten en diensten bieden." In de komende vijf jaar willen de partnerbedrijven vijf nieuwe e-tron modellen in China zelf bouwen, inclusief batterij-gevoede auto’s met een bereik van meer dan 500 km.

Audi versnelt in China, ook met elektrisch - Automobielmanagement.nl

Audi versnelt in China, ook met elektrisch

Audi gaat haar activiteiten in China verder uitbreiden en wil daarbij, samen met haar partner FAW Group, vooral ook meer elektrische auto’s op de markt zetten.

Audi versnelt in China, ook met elektrisch

Audi wil de komende tien jaar veel nieuwe modellen lanceren, waaronder auto’s die worden gebouwd bij de fabrieken van FAW Volkswagen. Daarnaast komt er een apart bedrijf voor mobiliteits- en digitale diensten ‘om zo samen dit groeiende premium segment uit te breiden’.

CEO Rupert Stadler van Audi, directeur Jochem Heizmann van Volkswagen Group China en Xu Ping, bestuursvoorzitter van FAW Group, hebben daartoe een overeenkomst getekend in Changchu. "De laatste 29 jaar hebben Audi en FAW Group Chinese autogeschiedenis geschreven. Samen hebben we de premium market in China tot stand gebracht en voortdurend verder ontwikkeld. Nu beginnen we aan de tweede fase van ons groeipad," zei Stadler bij die gelegenheid. Verkoopdirecteur Dietmar Voggenreiter voegde daar aan toe: "China is marktleider in de wereld voor elektrische mobiliteit. Met ons e-tron initiatief willen we hier een aansprekend premium-aanbod van producten en diensten bieden." In de komende vijf jaar willen de partnerbedrijven vijf nieuwe e-tron modellen in China zelf bouwen, inclusief batterij-gevoede auto’s met een bereik van meer dan 500 km.