Visser moest er wel even over denken of hij de uitnodiging aan zou nemen ‘omdat ik dacht dat ik gelyncht zou worden’. "Dealers en hun organisaties verzetten zich tegen het direct-to consumers model omdat dat hun bedrijven ondermijnt en de deur openzet voor concurrentie vanuit de fabrikanten zelf. Tesla is het lichtende voorbeeld met haar voortdurende gang naar de rechter om toestemming te krijgen voor rechtstreeks verkoop."

Visser heeft echter zelf zo’n 30 jaar bij Ford en Volvo met dealers gewerkt ‘en ik ga ze nu niet meteen de rug toekeren’. Hij denkt dat ze een cruciale rol gaan spelen in het onderhoud en de service van auto’s van Lynk & Co. "Dat is ook het meest winstgevende deel van hun business."

Maar vooral jonge klanten kiezen er volgens hem steeds meer voor ‘om hun auto net zo te kopen als hun smartphone’. Velen willen die auto ook helemaal niet kopen maar er wel over kunnen beschikken, iets waar Lynk & Co nadrukkelijk op in wil spelen. "De sector van autofabrikanten en dealers presenteert zich zelf graag als voortdurend in verandering en revolutionair maar in werkelijkheid is het hoogst arrogant. Auto’s worden al 100 jaar op dezelfde manier verkocht."