Plan voor nieuwe Defender wordt serieus

De Britse chemische groep Ineos is serieus van plan de Land Rover Defender nieuw leven in te blazen.

Plan voor nieuwe Defender wordt serieus

Wat eerst een wensdroom leek van de oprichter en bestuursvoorzitter, de schatrijke Jim Ratcliffe, krijgt nu meer vorm door de oprichting van een aparte divisie Ineos Automotive. Het bedrijf is ook bereid ‘vele honderden miljoenen’ te spenderen aan het weer bouwen van Defenders, iets waar Jaguar Land Rover vorig jaar mee is gestopt.

Ineos houdt zich bezig met chemicaliën, olie en gas maar Ratcliffe zelf is een fanatieke fan van de aloude Defender. Hij is er nu kennelijk in geslaagd zijn collega’s te overtuigen dat het project haalbaar is. Ineos wil een nieuwe 4×4 á la Defender bouwen met een prijskaartje van rond de 60.000 euro. Die auto moet uiteraard voldoen aan de hedendaagse milieu-eisen, iets wat voor JLR de voornaamste reden was om er mee te stoppen. Als alles goed gaat, moeten de eerste wagens rond 2020 ergens in een Britse autofabriek van de band rollen. Die moeten dan, net als z’n illustere voorganger, vooral verkocht worden aan boeren en buitenlui en natuurlijk aan enthousiastelingen als de baas zelf. Als dat een succes wordt, dan denkt Ineos nu al over een eigen autofabriek waar zeker 1.000 mensen werk kunnen vinden.

Reacties

Ik ga voor de zekerheid alvast sparen

Geplaatst door: Jeroen Geertsema op
Plan voor nieuwe Defender wordt serieus - Automobielmanagement.nl

Plan voor nieuwe Defender wordt serieus

De Britse chemische groep Ineos is serieus van plan de Land Rover Defender nieuw leven in te blazen.

Plan voor nieuwe Defender wordt serieus

Wat eerst een wensdroom leek van de oprichter en bestuursvoorzitter, de schatrijke Jim Ratcliffe, krijgt nu meer vorm door de oprichting van een aparte divisie Ineos Automotive. Het bedrijf is ook bereid ‘vele honderden miljoenen’ te spenderen aan het weer bouwen van Defenders, iets waar Jaguar Land Rover vorig jaar mee is gestopt.

Ineos houdt zich bezig met chemicaliën, olie en gas maar Ratcliffe zelf is een fanatieke fan van de aloude Defender. Hij is er nu kennelijk in geslaagd zijn collega’s te overtuigen dat het project haalbaar is. Ineos wil een nieuwe 4×4 á la Defender bouwen met een prijskaartje van rond de 60.000 euro. Die auto moet uiteraard voldoen aan de hedendaagse milieu-eisen, iets wat voor JLR de voornaamste reden was om er mee te stoppen. Als alles goed gaat, moeten de eerste wagens rond 2020 ergens in een Britse autofabriek van de band rollen. Die moeten dan, net als z’n illustere voorganger, vooral verkocht worden aan boeren en buitenlui en natuurlijk aan enthousiastelingen als de baas zelf. Als dat een succes wordt, dan denkt Ineos nu al over een eigen autofabriek waar zeker 1.000 mensen werk kunnen vinden.

Reacties

Ik ga voor de zekerheid alvast sparen

Geplaatst door: Jeroen Geertsema op