Automechanika Frankfurt komt met business rond old- en youngtimers

Geliefd voorwerp, merkambassadeur, cultuurgoed: klassiekers zijn zeer populair en zijn goed voor een marktvolume van ongeveer 16 miljard euro. Als enige vakbeurs houdt de Automechanika Frankfurt zich van 11 tot 15 september 2018 bezig met het thema klassiekers, en wel langs de gehele waardeketen.

Automechanika Frankfurt komt met business rond old- en youngtimers

Tijdens de Automechanika Frankfurt van 2018 presenteert de old- en youngtimerbranche zich in hal 10.0. Een mooie locatie nabij de werkplaatsuitrusting, lakwerk, onderhoud en reparatie en de bandenbeurs REIFEN, die voor het eerst tegelijkertijd met de beurs zal worden georganiseerd. Tot de deelnemers voor het thema klassiekers behoren onder andere de Zentralverband für Karosserie- und Fahrzeugtechnik (ZKF) en de Zentralverband des Deutschen Kraftfahrzeuggewerbes (ZDK) met een groot opleidings- en bijscholingsaanbod. Maar ook onderdeel- en lakfabrikanten alsook verzekeraars en aanbieders van financieringsoplossingen specifiek voor klassiekers, zullen aan de beurs deelnemen.  

Waardevol businessplatform 

Olaf Mußhoff, directeur van de Automechanika Frankfurt, over de redenen om het thema op te pakken: "Wij willen voor iedereen die historische voertuigen op een vakkundige manier wil repareren en behouden een waardevol business-platform zijn dat uitgebreide informatie biedt. De reparatie van klassiekers kan voor veel Duitse garagebedrijven winstgevend zijn. Je moet alleen weten hoe je het een en ander aanpakt. Wij willen insiders en nieuwkomers uit de hele wereld samenbrengen."

De meest emotionele markt binnen de autobranche
Klassiekers zijn meer dan alleen een vervoersmiddel: meer dan 4.000 evenementen worden in Duitsland rond historische voertuigen georganiseerd. Eigenaars van oldtimers beschouwen het onderhoud en het gebruik van hun voertuigen als een gepassioneerde hobby en zijn bereid hiervoor veel tijd en geld te investeren. Volgens het BBE-onderzoek geven oldtimer-eigenaars gemiddeld meer dan 5.200 euro per jaar en voertuig uit. Ruim 60 procent van het marktvolume bestaat hierbij uit emotioneel gekenmerkte uitgaven. Ook voor de automobielbranche zelf leveren klassiekers een aanzienlijke bijdrage aan het image en trekken een groot publiek.

"Nieuwe, emotionele aanbiedingen en economische oplossingen voor klanten met voertuigen die ouder zijn dan 16 jaar, bieden een solide basis voor toekomstzekere zaken", aldus de dealeradviseur Bernd Behrens. "Een gerichte vakkennis en nieuwe diensten voor de meest emotionele mobiliteitsmarkt."

Ontmoetingsplaats voor klassiekers: nieuwe activiteiten voor garagebedrijven

Met rond 7,8 miljoen voertuigen zijn old- en youngtimers goed voor meer dan 14 procent van het totale voertuigbestand op de Duitse wegen. Een aantrekkelijke markt voor garagebedrijven en dealers die hun aanbod hier steeds vaker gericht op willen afstemmen. Tot nu toe heeft zich echter slechts een klein deel als "vakbedrijf voor historische voertuigen" gekwalificeerd. Deze onderscheiding wordt sinds 2009 toegekend door de Zentralverband des Deutschen Kraftfahrzeuggewerbes (ZDK) in samenwerking met de Zentralverband Karosserie- und Fahrzeugtechnik (ZKF).

Voor de overdracht van de beschikbare kennis over klassiekers worden op de Automechanika Frankfurt de meest geavanceerde technologieën voorgesteld: 3D-printers hebben zich brancheoverkoepelend ontwikkeld tot echte game changers en bieden ook voor old- en youngtimers nieuwe mogelijkheden. De inkoop van onderdelen vormt tot op heden een uitdaging, omdat deze om ecologische en economische redenen niet meer rendabel in productie zijn. In het nieuwe expositiegedeelte op de Automechanika Frankfurt worden individuele oplossingen voor de bedrijfstak getoond om de groeiende aftermarket voor klassiekers verder te professionaliseren.

 Automechanika Frankfurt_De business rond old- en youngtimers_nl.

 

Reacties

Voor echte automannen zit toekomst in de restauratie van klassieke auto’s!

Geplaatst door: Henk van Welij op
Automechanika Frankfurt komt met business rond old- en youngtimers - Automobielmanagement.nl

Automechanika Frankfurt komt met business rond old- en youngtimers

Geliefd voorwerp, merkambassadeur, cultuurgoed: klassiekers zijn zeer populair en zijn goed voor een marktvolume van ongeveer 16 miljard euro. Als enige vakbeurs houdt de Automechanika Frankfurt zich van 11 tot 15 september 2018 bezig met het thema klassiekers, en wel langs de gehele waardeketen.

Automechanika Frankfurt komt met business rond old- en youngtimers

Tijdens de Automechanika Frankfurt van 2018 presenteert de old- en youngtimerbranche zich in hal 10.0. Een mooie locatie nabij de werkplaatsuitrusting, lakwerk, onderhoud en reparatie en de bandenbeurs REIFEN, die voor het eerst tegelijkertijd met de beurs zal worden georganiseerd. Tot de deelnemers voor het thema klassiekers behoren onder andere de Zentralverband für Karosserie- und Fahrzeugtechnik (ZKF) en de Zentralverband des Deutschen Kraftfahrzeuggewerbes (ZDK) met een groot opleidings- en bijscholingsaanbod. Maar ook onderdeel- en lakfabrikanten alsook verzekeraars en aanbieders van financieringsoplossingen specifiek voor klassiekers, zullen aan de beurs deelnemen.  

Waardevol businessplatform 

Olaf Mußhoff, directeur van de Automechanika Frankfurt, over de redenen om het thema op te pakken: "Wij willen voor iedereen die historische voertuigen op een vakkundige manier wil repareren en behouden een waardevol business-platform zijn dat uitgebreide informatie biedt. De reparatie van klassiekers kan voor veel Duitse garagebedrijven winstgevend zijn. Je moet alleen weten hoe je het een en ander aanpakt. Wij willen insiders en nieuwkomers uit de hele wereld samenbrengen."

De meest emotionele markt binnen de autobranche
Klassiekers zijn meer dan alleen een vervoersmiddel: meer dan 4.000 evenementen worden in Duitsland rond historische voertuigen georganiseerd. Eigenaars van oldtimers beschouwen het onderhoud en het gebruik van hun voertuigen als een gepassioneerde hobby en zijn bereid hiervoor veel tijd en geld te investeren. Volgens het BBE-onderzoek geven oldtimer-eigenaars gemiddeld meer dan 5.200 euro per jaar en voertuig uit. Ruim 60 procent van het marktvolume bestaat hierbij uit emotioneel gekenmerkte uitgaven. Ook voor de automobielbranche zelf leveren klassiekers een aanzienlijke bijdrage aan het image en trekken een groot publiek.

"Nieuwe, emotionele aanbiedingen en economische oplossingen voor klanten met voertuigen die ouder zijn dan 16 jaar, bieden een solide basis voor toekomstzekere zaken", aldus de dealeradviseur Bernd Behrens. "Een gerichte vakkennis en nieuwe diensten voor de meest emotionele mobiliteitsmarkt."

Ontmoetingsplaats voor klassiekers: nieuwe activiteiten voor garagebedrijven

Met rond 7,8 miljoen voertuigen zijn old- en youngtimers goed voor meer dan 14 procent van het totale voertuigbestand op de Duitse wegen. Een aantrekkelijke markt voor garagebedrijven en dealers die hun aanbod hier steeds vaker gericht op willen afstemmen. Tot nu toe heeft zich echter slechts een klein deel als "vakbedrijf voor historische voertuigen" gekwalificeerd. Deze onderscheiding wordt sinds 2009 toegekend door de Zentralverband des Deutschen Kraftfahrzeuggewerbes (ZDK) in samenwerking met de Zentralverband Karosserie- und Fahrzeugtechnik (ZKF).

Voor de overdracht van de beschikbare kennis over klassiekers worden op de Automechanika Frankfurt de meest geavanceerde technologieën voorgesteld: 3D-printers hebben zich brancheoverkoepelend ontwikkeld tot echte game changers en bieden ook voor old- en youngtimers nieuwe mogelijkheden. De inkoop van onderdelen vormt tot op heden een uitdaging, omdat deze om ecologische en economische redenen niet meer rendabel in productie zijn. In het nieuwe expositiegedeelte op de Automechanika Frankfurt worden individuele oplossingen voor de bedrijfstak getoond om de groeiende aftermarket voor klassiekers verder te professionaliseren.

 Automechanika Frankfurt_De business rond old- en youngtimers_nl.

 

Reacties

Voor echte automannen zit toekomst in de restauratie van klassieke auto’s!

Geplaatst door: Henk van Welij op