"We zijn met nog een paar klussen bezig op de internationale markten," zegt CEO Mary Barra daarover. "Onze algemene filosofie is dat elk land en elk marktsegment de kosten van de investeringen terug moet verdienen."

General Motors heeft de laatste tijd de activiteiten al teruggedraaid in Australië, India, Indonesië, Thailand en ook in Rusland. Als de prestaties niet beter worden, dan staan verdere besparingen op de rol in die maar ook in andere landen. De activiteiten in Zuid-Amerika lijken voorlopig buiten schot te blijven omdat die een te belangrijke plaats op de balans innemen.

Ook de Amerikaanse thuismarkt blijft niet helemaal buiten schot. Volgens mediaberichten wil General Motors zich daar vooral concentreren op de goed draaiende merken als Cadillac en op SUV’s, ook in de VS het snelst groeiende marktsegment. Op dit moment maken SUV’s net een kwart uit van de verkopen van GM maar het derde autoconcern ter wereld wil dat snel opvoeren. Daarnaast heeft Barra zelf al eerder aangekondigd dat er ook wat moet gebeuren aan de enorme voorraad auto’s bij de Amerikaanse dealers en elders in de pijplijn.