Op de tweede plaats komt Michelin dat 6,1 miljard dollar waard is, op ruime afstand gevolgd door Continental met 3,6 miljard dollar.

Bridgestone is in marktwaarde ook de snelste groeier, signaleert Brand Finance. Over de hele linie is de waarde van acht van de tien topmerken in de bandenwereld vorig jaar ook toegenomen, ondanks de hogere inkoopprijzen voor rubber en andere grondstoffen. Uitzonderingen zijn Continental dat bijna vier procent minder waard werd en het Japanse Yokohama dat 11,5 procent in de min staat.

Snelle groeiers

Snelle groeiers zijn verder onder meer Goodyear, Pirelli en Dunlop die afgelopen jaar alle rond de 12,5 procent meer waard zijn geworden. Goodyear staat in de ranglijst op de vierde plaats, Pirelli is vijf en Dunlop achtste. Brand Finance baseert de waardebepaling op de toekomstige verkoopverwachtingen in combinatie met de vergoedingen of royalties die het bedrijf zou moeten betalen voor het gebruik van het merk als het dat al niet in bezit had.