Iconisch automerk MG komt terug in Europa

MG komt terug in Europa. De huidige eigenaar van het iconische Britse merk, het Chinese SAIC Motor, wil eind 2019 weer MG’s gaan verkopen op het Europese vasteland.

Iconisch automerk MG komt terug in Europa

De Britse sportwagens zijn al enkele jaren weer op de markt in Groot-Brittannië zelf maar nu al twaalf jaar niet meer te koop in de rest van Europa. SAIC Motor was dat al eerder van plan maar heeft dat toen weer in de ijskast gezet. Nu moeten de auto’s over een jaar of wat echter toch weer te koop zijn, wat SAIC Motor dan wil regelen via een bestaande vestiging in Luxemburg.

Vergelijkbaar met Alfa Romeo

MG werd in 2005 door Nanjing Automobile overgenomen uit de failliete boedel van MG Rover. Nanjing zelf is sindsdien samengegaan met SAIC Motor. Op de Europese markt zal MG zich vooral richten op kleine en middelgrote hatchbacks en op SUV’s, heeft directeur Pieter Gabriels van de Europese tak van SAIC laten weten. "MG is een beetje te vergelijken met Alfa Romeo. Het is erg moeilijk om een merk te vernietigen. Het is ook moeilijk om de goede tijden van weleer te vergeten."

Iconisch automerk MG komt terug in Europa - Automobielmanagement.nl

Iconisch automerk MG komt terug in Europa

MG komt terug in Europa. De huidige eigenaar van het iconische Britse merk, het Chinese SAIC Motor, wil eind 2019 weer MG’s gaan verkopen op het Europese vasteland.

Iconisch automerk MG komt terug in Europa

De Britse sportwagens zijn al enkele jaren weer op de markt in Groot-Brittannië zelf maar nu al twaalf jaar niet meer te koop in de rest van Europa. SAIC Motor was dat al eerder van plan maar heeft dat toen weer in de ijskast gezet. Nu moeten de auto’s over een jaar of wat echter toch weer te koop zijn, wat SAIC Motor dan wil regelen via een bestaande vestiging in Luxemburg.

Vergelijkbaar met Alfa Romeo

MG werd in 2005 door Nanjing Automobile overgenomen uit de failliete boedel van MG Rover. Nanjing zelf is sindsdien samengegaan met SAIC Motor. Op de Europese markt zal MG zich vooral richten op kleine en middelgrote hatchbacks en op SUV’s, heeft directeur Pieter Gabriels van de Europese tak van SAIC laten weten. "MG is een beetje te vergelijken met Alfa Romeo. Het is erg moeilijk om een merk te vernietigen. Het is ook moeilijk om de goede tijden van weleer te vergeten."