Tesla neemt gok bij productie Model 3

Tesla heeft besloten bij de productie van Model 3 de in de autosector gebruikelijke proeffase over te slaan en direct de permanente apparatuur te installeren. Als dat goed gaat kan Tesla veel sneller de productie in een hogere versnelling draaien maar gaat het fout dan dreigen dezelfde vertragingen waar Tesla in het verleden mee te kampen had.

Tesla neemt gok bij productie Model 3

De meeste autofabrikanten maken een nieuw model eerst met min of meer tijdelijke machines die minder kostbaar zijn en die tijdens de feitelijke productie ook eenvoudig aangepast kunnen worden. Pas als alles soepel draait, worden de permanente robots en andere machines geïnstalleerd. Tesla slaat die aanloopfase echter helemaal over en gaat direct met de ‘echte’ machines aan de slag. Dat levert het risico op dat er alsnog aan die machines gesleuteld moet worden, wat kostbaar kan zijn en tot stilstand in de productie kan leiden. Aan de andere kant is de methode die Tesla kiest wel stukken goedkoper als het in één keer goed gaat. Bovenal kan Tesla dan snel zo veel mogelijk Model 3-en bouwen om aan de nu al geregistreerde grote vraag te voldoen.

Tesla neemt gok bij productie Model 3 - Automobielmanagement.nl

Tesla neemt gok bij productie Model 3

Tesla heeft besloten bij de productie van Model 3 de in de autosector gebruikelijke proeffase over te slaan en direct de permanente apparatuur te installeren. Als dat goed gaat kan Tesla veel sneller de productie in een hogere versnelling draaien maar gaat het fout dan dreigen dezelfde vertragingen waar Tesla in het verleden mee te kampen had.

Tesla neemt gok bij productie Model 3

De meeste autofabrikanten maken een nieuw model eerst met min of meer tijdelijke machines die minder kostbaar zijn en die tijdens de feitelijke productie ook eenvoudig aangepast kunnen worden. Pas als alles soepel draait, worden de permanente robots en andere machines geïnstalleerd. Tesla slaat die aanloopfase echter helemaal over en gaat direct met de ‘echte’ machines aan de slag. Dat levert het risico op dat er alsnog aan die machines gesleuteld moet worden, wat kostbaar kan zijn en tot stilstand in de productie kan leiden. Aan de andere kant is de methode die Tesla kiest wel stukken goedkoper als het in één keer goed gaat. Bovenal kan Tesla dan snel zo veel mogelijk Model 3-en bouwen om aan de nu al geregistreerde grote vraag te voldoen.