Die prijsdaling wordt verder versterkt doordat er na de boom op de automarkt van de afgelopen tijd nu veel lease- en huurauto’s op de markt komen. Bovendien wordt Hertz als traditionele autoverhuurder belaagd door rit-delen bedrijven als Uber en Lyft.
223 miljoen verlies
Hertz heeft door die ontwikkelingen in het eerste kwartaal een verlies geleden van 223 miljoen dollar, meer dan vier keer zoveel als in dezelfde periode in 2016. De omzet daalde met drie procent naar 1,92 miljard dollar. Omdat die resultaten zwaar tegenvielen, kelderde de koers van Hertz op Wall Street met 17 procent.
Positie marktleider heroveren
Hertz trok eerder Kathryn Marinello, voormalig commissaris bij General Motors, aan als CEO. ‘’We leggen vooral de nadruk op de kwaliteit van onze vloot, op de klantervaring en op het aanpassen van onze systemen. Die investeringen zijn van kritisch belang om onze positie als leider in de wereldwijde markt voor autoverhuur weer te heroveren,” zegt zij.