Lamborghini breidt fabriek uit

Lamborghini gaat haar fabriek in Sant’Agata Bolognese uitbreiden met een lakafdeling. Het nieuwe gebouw moet eind volgend jaar klaar zijn en zal dan worden gebruikt voor het lakken van de Urus SUV, de eerste SUV van het sportwagenmerk uit de VW-stal die tegen die tijd op de markt moet komen.

Lamborghini breidt fabriek uit

De lakstraat wordt uitgerust met de meest geavanceerde systemen om de milieu-impact zo beperkt mogelijk te houden, verzekert Lamborghini.

Met de uitbreiding van 10.000 vierkante meter beschikt Lamborghini in Sant’Agata Bolognese in totaal over 160.000 vierkante meter productieruimte. Lamborghini zal voor het extra werk bovendien 200 nieuwe werknemers aantrekken. CEO Stefano Domenicali: "We zijn erg blij met dit resultaat dat een volgende stap markeert op onze weg naar strategische expansie. Dankzij de steun en het vertrouwen van onze aandeelhouder Audi is een besluit genomen dat onze knowhow, de werkgelegenheidsgroei in de regio en de identiteit van ons merk veilig stelt."

 

Lamborghini breidt fabriek uit - Automobielmanagement.nl

Lamborghini breidt fabriek uit

Lamborghini gaat haar fabriek in Sant’Agata Bolognese uitbreiden met een lakafdeling. Het nieuwe gebouw moet eind volgend jaar klaar zijn en zal dan worden gebruikt voor het lakken van de Urus SUV, de eerste SUV van het sportwagenmerk uit de VW-stal die tegen die tijd op de markt moet komen.

Lamborghini breidt fabriek uit

De lakstraat wordt uitgerust met de meest geavanceerde systemen om de milieu-impact zo beperkt mogelijk te houden, verzekert Lamborghini.

Met de uitbreiding van 10.000 vierkante meter beschikt Lamborghini in Sant’Agata Bolognese in totaal over 160.000 vierkante meter productieruimte. Lamborghini zal voor het extra werk bovendien 200 nieuwe werknemers aantrekken. CEO Stefano Domenicali: "We zijn erg blij met dit resultaat dat een volgende stap markeert op onze weg naar strategische expansie. Dankzij de steun en het vertrouwen van onze aandeelhouder Audi is een besluit genomen dat onze knowhow, de werkgelegenheidsgroei in de regio en de identiteit van ons merk veilig stelt."